Måndagmorgon

Sitter i skolan och är såå duktig på datakunskapen... Jag gör ingenting, jag ligger tre veckor före i planeringen, så jag har suttit och surfat runt litegrann och passar nu på att slänga in ett inlägg i bloggen. Jag skrev nämligen ett till igår som sen bara försvann. Ett långt ett, så då blev jag minsann lite sur. Men nu är det nya tag på måndagmorgonen, happy days!

Igår var jag både duktig och mindre duktig. Jag satte mig och skrev min uppsats som jag hade tappat bort, eller rättare sagt, som Monica min lärare hade tappat bort. Jag är helt bombis på att jag har lämnat in den! Varför skulle jag stressa och skriva den hemma och sen inte lämna in den? Menmen, jag får gilla läget helt enkelt. Det tråkiga är att jag tror att den här inte blev lika bra som den förra. Den blev iofs kortare och det är bra eftersom jag ska träna på att skriva kortare och mindre detaljrikt.
Nu till det som var mindre duktigt. Efter middagen såg jag nästan ut att vara lika gravid som Jocke kan göra eftersom jag hade proppat i mig jättemycket för att det är så HIMLA gott. Sen blev det plugg, dusch och film med mamma och Jossan. Vi har fått låna en massa av snälla Joakim och filmen för kvällen blev Förortsungar. Jag har trott att den ska vara dålig och den kanske inte var världens bästa men den var söt. Jag blir så avis på lilla huvudrollsinnehaverskan Aminas afrohår. I love it! Jag och Jossan kunde inte hålla oss så det blev chips och cola till filmen. Inte bra. Sen blev det en liten paus innan det var dags att bunkra upp med fikat som blev kvar från kalaset och titta på parlamentet. Inte bra. Lite besvikna blev vi allt också eftersom älsklingen Björn inte var med. Jag satt i soffan ett tag och vilade min bebismage tills det blev dags för sängen. Jag bestämde att det skulle bli en early night men det blev visst inte det. Klockan tolv lade vi på och jag somnade som en stock på en gång.
Det gjorde att det blev liiite jobbigt att gå upp imorse då jag skulle gå upp tidigare än vanligt till och med, tio över sex. Dessutom fick jag agera wakeup-call till sömntutan i Grödby. Härligt morgonskrovliga var vi minsann båda två! Jag hann faktiskt med den tidiga bussen imorse, med god marginal dessutom. Jag satt och läste hela vägen, snart dags för slutspurten i boken, och sen blev det myspys med sötnosen i soffan.
Urhärlig start på dagen!

2008-03-17 | 09:09:55 | | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback