Måndagkväll

Har äntligen fått ta min varma sköna dusch och fått lite god mat i magen så nu är jag glad igen. Vid lunch ungefär så sjönk mitt humör några nivåer när jag såg vad det var för slags ÄCKEL väder ute. Först var det ju bara lite regn, det kan jag faktiskt stå ut med. Men sen började det ju för sjutton spösnöa ute! Och det var inte små flingor heller, stora som tallrikar var dom. Men som tur var så fick jag, Kristian och tre till skjuts upp till musikhuset av vår kära lärare Jenny så jag slapp i alla fall bli dyngsur på ditvägen. När vi väl började så hade vi läxförhör som gick strålande för mig för en gångs skull och så fick vi reda på lite kul grejer, bland annat att det ska komma ett gäng från en musikfolkhögskola och spela för oss andra veckan efter påsklovet. Jätteroligt! Och sen ska det komma ett gäng från en annan skola där dom sjunger mycket gosspel som ska få köra för oss. Det ska bli väldigt intressant och kul att få lyssna på båda skolorna. Dessutom ska vi ju snart ha vår egen körkonsert på Mysingen där vi kommer sjunga country. Jag hoppas att vi inte åker till Sälen den veckan för konserten ska bli grymt kul!
Nåväl, efter läxförhöret så hade vi kör istället för med GEMU och vi slapp läxa till efter lovet vilket jag tyckte var väldigt trevligt. Jag måste ju ändå plugga naturkunskap då. Kören var lika rolig som alltid, även fast vi bara var 3 personer per stämma där, och vi fick lära oss två nya låtar.
När det var dags för att gå tillbaka ner till skolan för natur så hade det i alla fall slutat snöa men det var ganska slaskigt ute. Jag delade med mig av mina fula tankar till Annelie och Carro som gick ut samtidigt som mig. Jag var orolig för att mina fina vita converse skulle bli inte lika fina smutsgrå converse men dom klarade sig fint. Jag gick så försiktigt jag kunde. Nere på skolan hann jag pussas lite med my sunshine innan han var tvungen att kila till bussen. Vi fick inte träffas så mycket idag, vilket är tråkigt. Och inte imorgon heller, en halvtimme på lunchen och typ tio minuter efter att jag har slutat och han har en rast. Men jag får ju prata med honom i telefon i alla fall, alltid något. Jag längtar till lovet så man får träffas på "riktigt" eller vad man ska säga. Då blir det myspys!
Naturkunskapen var väl sådär lagom rolig som alltid. Våra majskorn som vi planterade för två veckor sedan hade vuxit till sig riktigt fint och det var väl trevligt. Men det blev som vanligt ganska segt och jag satt och nickade lite vid min bänk. Det är väl Yvannas sköna comments som livar upp stämningen, tur är det!
Innan vi ska kika på en film så försvinner Y spårlöst. Tre minuter senare får Jennis ett sms:
Nu sitter jag och kissar...
Haha, hoppas att det går bra :)

Time for bed med Joakim, yey! Med ett avstånd på ca 1,5 mil iofs... Tacka gudarna för telefoner!


2008-03-17 | 22:54:33 | | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback