Lördag

Igår spelades den sista seriematchen i Söderbymalmshallen mot Skånela. Och som vanligt så går allting bra i början, vi ligger bara under med 2-3 bollar, och sen drar det iväg i slutet. Resultatet blev 11-24 till dom. Men jag hade kul på planen nästan hela tiden, fick spela lite 9:a också vilket var kul. Det var inte tråkigt i alla fall. Dessutom hade jag en liten hejarklack på sidan vilket var trevligt. Efter matchen bar det iväg hemåt för en myskväll i soffan. Och mysigt var det vill jag lova!

Jag somnade väldigt sent som jag alltid gör nuförtiden och vaknade tidigt, kvart över nio. Pigg för stunden som alltid, sen försvinner min energi åt ett annat håll och jag blir ihålig. Jag lyckades i alla fall få i mig värsta brakfrukosten med youghurt, flingor, macka och juice, mums. Och jag som inte ens är någon frukostmänniska. Det var ju fint väder så papi hade bestämt en promenad ute på Lida med flickvännen och hennes dotter. Otur som vi har så försvinner solen men den tittade fram lite då och då. Vi åt lunch på det jättemysiga värdshuset, fisk och skaldjurspasta med vitvinssås, och gick sen ut i skogen och naturen. Jag var världens bästa lekmoster till lilla Smilla. Och jag säger det, den ungen blir aldrig trött! Hon är som en liten Duracellkanin som alltid springer och hoppar. Så var inte jag när jag var liten minsann! Bokmal som jag är... Efter naturen åkte vi hem till farmor och farfar för en fika och sen vidare hem till Nynäs för att tjocka oss i soffan till melodifestivalen. Som vanligt så går inga som jag tycker är bra vidare. Jag älskar Suzzie Tappers röst som påminner lite om Eva Dahlgrens. En riktig rysarröst!

Imorgon är det dags för match igen, dammatch den här gången, mot Skogås. Nästan alla tjejer från min tid där spelar i det laget så jag är liiite nervös. Menmen, förra gången vi mötte dom förlorade vi visserligen men det gick ganska bra för mig. Sen är det bara plugg som gäller. Jag måste läsa minst 60 sidor i min bok imorgon, helst mer. Och sen plugga lite matte till provet på fredag. Jag vill bara att veckan som kommer ska gå snabbt så jag får ta det lugnt och göra vad jag vill utan att behöva tänka på plugg...


Visst finns det mirakel, och mitt mirakel är faktiskt du

2008-03-08 | 22:35:49 | | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback