Fredag

Idag har jag, som J så fint nämnde, varit på min rätta plats i livet. Nämligen köket. Min lillasyster ska stå och sälja bullar och sånt för att samla ihop de sista kronorna till en klassresa så idag har vi bakat bullar. Hon ska såklart inte få sälja alla, några behåller vi för oss själva minsann. Sen har vi också bakat toscakaka och lite senare ska vi göra snöstorm. Jag vet inte ifall det blir idag, man blir nämligen trött av att baka, men någon gång i alla fall. Då har jag paxat alla kanter, dom godaste bitarna. Är ni chockade?

Jag har också gått runt och plockat undan lite idag också, för att vara snäll mot mami. Det är inte så mycket grejer som ligger utspritt, nästan inga faktiskt, men klädhögen i mitt rum har en tendens att bara bli större och större, högre och högre. Jag förstår inte hur det kan vara så svårt att bara hänga in eller lägga på tvätt efter att jag har använt det, det tar ju faktiskt inte ens lång tid. Desto längre tid tar det att plocka undan det på söndagen när hela veckans kläder ligger i högar på stolen. Skärpning!

Det är ganska klyshigt, jag vet, men nu har jag tänkt försöka göra en sak. I skolan har vi fått som en uppgift att lägga upp ett träningsschema för en vecka, planera, utvärdera och såklart följa det. Allt ska skrivas ner och lämnas in vecka 20. Nu är det vecka 13 så om jag börjar snart så hinner jag ju följa det ett tag. Jag ska verkligen ta tag i det och göra det ordentligt. Det blir ju nästan som träning på köpet eftersom det finns en anledning att göra den. Annars så brukar inte min träning bli av om jag tänker att jag vill springa runt ringvägen till exempel, har jag en tendens att ångra mig i sista stund. Jag är rädd för att att det ska bli jobbigt, samtidigt som jag vill att det ska bli jobbigt. Jag vill att det ska kännas och ta på de "rätta" ställena så att man kanske kommer kunna se lite resultat inför sommaren sen. Nu jävlar!

Messar lite fram och tillbaka med sötnosen som har varit duktig med att hjälpa farfar att städa. Han och brorsans uppgift blev städning av vardagsrummet och jag är säker på att det blev ett bra resultat. Jag frågade ifall det inte var så att J var bossen och stackars M fick städa allt själv. Det försäkrade han mig om att så var verkligen inte fallet. Snarare tvärtom, J får piska på M för att han ska göra något överhuvudtaget. Det ångrade han snabbt att han hade sagt när jag skrattade och sa att det var ju bra för mig att veta inför framtiden. Att han kan städa alltså. Nu önskar han att jag skulle vara en lika stor guldfisk som han.
Det känns ju verkligen bra för min del med en man som i alla fall kan städa. Dessutom har jag fått för mig att han har sagt att han tycker att det är kul att laga mat. Det kanske var så i alla fall att det är jag som är den manliga och han den kvinnliga. Ombytta roller?

2008-03-21 | 16:24:28 | | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback