Watermelonsmoothie

Vattenmelon på sommaren är bland det godaste man kan äta! Så läskande, saftigt och otroligt gott. Fast jag undrar ifall vattenmelon är lika "värdelös" som gurka. Gurka är nästan bara vatten, är vattenmelon också det? Bara vatten eller inte, det är alltid lika gott och det funkar för mig. Jag tror att jag ska tigga till mig lite melon med vaniljglass ikväll, mums!
(detta skriver jag inte bara för att jag vet att mister läser och jag hoppas kunna sukta honom såsom han alltid gör med mig... Inte alls!)

När klockan ringde inatt så var min enda tanke: Vad fan har jag gett mig in på! Och det här ska jag göra i nästan sex veckor framöver? OMG! Men när jag väl satt där på cykeln i den ljusa, svala sommarnatten så var det inte farligt, inte farligt alls. Det var faktiskt skönt. Min runda, som jag ska köra när morfar tar semester, ligger mellan Kullsta och Höjdgatan ungefär och inatt åkte jag faktiskt på gator jag aldrig varit på typ Lokmannavägen. Efter en snabb fika i tidningslokalen, mormors bror bjöd på hembakta bullar som han tydligen alltid gör (me like!), så gav sig morfar och jag iväg vid klockan tre. Halv fem var vi klara och tillbaka i lokalen, så fick jag skjuts hem av mormor och kunde stupa i säng. Det var lite svårt att somna först eftersom det hade hunnit bli ganska ljust i rummet men till slut så gick det. Inatt är det nynäspost vilket betyder att mormor och morfar hämtar en timme tidigare. Jag funderar på att inte ens gå och lägga mig. Fast då kommer jag ha så dåligt samvete när jag vaknar vid ett imorgon och har sovit bort halva dagen...

Jag längtar till på onsdag, fotbollskväll at last!

2008-06-16 | 16:00:12 | | 1 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» jocke

haha din J***L, och vattenmelon av allt, min favorit! men men jag kan ju kanske sukta dig med, hmm.. fan finns inget här att sukta med bara all snabb mat och jolt som går, inte så mycket att komma med :/ men men I promise you, a revenge will come! mohaha

2008-06-16 // 21:10:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback