Sommarmusik från fasaden

Idag har det regnat och då har jag inte gjort någonting. Eller jag har gjort saker, fast inte speciella saker.

Jag satt uppe väldigt sent igår vilket resulterade i att jag sov som en klubbad säl ända till klockan elva. Jag blev inte ens väckt av mamma som skulle upp till jobbet kvart över sex. Ni förstår, jag har sovit i min mammas säng inatt. Vi har nämligen haft besök av vår plastkusin, Emelie, och hon fick sova i min säng medan jag sov över hos mamma. Hon har fortfarande kvar dubbelsängen från när hon och pappa stayed togheter, inte samma stomme men fortfarande dubbelsäng, så katten blev lite arg på mig när jag sov på "hans" sida. Han sover inne hos mamma varje natt förstår ni, på den sidan som en gång tillhörde min pappa.
Brudarna kom hem vid halv två igår så de sov också länge. Eftersom det var mörkt och mulet tog vi med oss frukosten in i vardagsrummet och kollade på Lida. När den var klar var klockan närmare halv ett så jag tog mig i kragen och borstade tänderna och sen satte vi på en ny film. Det var så skönt att bara sitta i soffan och göra ingenting medan regnet smattrade mot fönstret. It's in times like this som jag önskar att jag hade en balkong med tak att sitta ute och läsa på när regnet faller. Med en mysig filt virad flera varv runt mig eller kanske en mysig mans armar, mmmm...
Det enda dåliga med regn är att man lätt börjar känna sig rastlös efter ett tag. Till och med jag som kan sitta still i timmar! Jag kände hur det började krypa i benen så jag tog med mig cd-spelaren ut i köket och diskade med Tomas Ledin live på högsta volym. Ibland är det faktiskt kul att diska och den här gången var en sån gång. Fast jag får alltid så ont i ryggen för att vår diskbänk är för jäkla låg så jag står böjd hela tiden. Mamma har sagt att jag ska sträcka på mig, samma problem när jag ska skära sallad, men det känns som att jag inte når ordentligt då. Att vara flaggstång har sina nackdelar minsann. Men jag ska fortfarande bli 1,80! Min framtida bostad får helt enkelt vara anpassad efter jättar.
När jag var klar så satte jag på mig joggingdressen och tog ett varv runt ringvägen. Det är superskönt att springa efter att det har regnat eftersom luften är så otroligt frisk då. Mamma hade precis kommit hem när jag kom tillbaka så vi fixade middag och åt framför teven, bara hon och jag. Mys! Efter middagen tog jag en kall dusch, satte mig framför teven igen och där har jag suttit i princip hela kvällen. Idag ska jag inte lägga mig alltför sent eftersom jag tänker ta en tripp till huvudstaden om det är skitväder imorgon också. Men bara en liiiten stund till...

2008-06-11 | 23:52:30 | | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback