Smooth criminal

Gårdagen med Karin blev en fin en måste jag säga. Hon var urgullig! Men sen, fast nämn en tjej som aldrig har kommit försent någongång. Vi tog i alla fall en promenad ut på lövet med stopp för en fika. Jag lyxade till det rejält med en lyxkladdkaka. Men den var en riktig mördare! Till och med jag, som kan stoppa i mig hur mycket choklad som helst, mådde lite illa efter en bit. Mister skulle inte ha trott sina öron!
På hemvägen smet jag in till mami för att prova sandalerna och dom satt ju som en smäck! Dom var precis som jag hade tänkt mig och nu längtar jag som en tok till skolavslutningen då jag får inviga dom. När vi kom hem blev det handboll och middag hela kvällen kändes det som. Vi döttrar blev förvisade till soffan och handollen medan pappa och Karin fixade maten. Brakmiddag som vanligt när det gäller min papi med grillad kyckling, sallad med allt möjligt i, tzatziki (mic skulle ha storknat om hon känt min andedräkt) och grillad halloumi. Urgott!
Vi åt och pratade medan tiden rann iväg och vid tio var det dags för Karin att åka hem till Täby igen. Vi satte oss i soffan för att kolla på Matrix 2 men jag tokdog så fort jag satte mig ner. Pappa väckte mig någongång minns jag och stoppade om mig i soffan. På det viset räddade han mig från en defenitiv nackspärr, danke padre!

Idag har jag redan hunnit äta frukost och ligga lite ute i hängmattan på balkongen i solen. Idag ska det solas, med faktor åtta istället för tjugo den här gången, pluggas litegrann, kanske en glass i hamnen och sen hem till Gurkan för att hälsa på puppisen för sista gången, grilla och kika på handboll. Jag hoppas att de små flickorna låter bli att kissa på mig den här gången!

Och idag fyller en väldigt speciell tjej år, nämligen Sandra "gossipgirl" Solander! Hela arton år, congrats! Jag ska fixa ihop något till henne tills på tisdag då det är träning, sen får vi bestämma datum för våran brakfest. Sommarens måste! Grattis i alla fall sandy my dear, om du nu läser detta. Love you hun!

2008-06-01 | 10:40:01 | | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback