Saturdaynightfever!

Igår var, var... FANTASTISKT, OTROLIGT, JÄVLA URHÄRLIGT.
Egentligen räcker inte men en liten bit i alla fall. Som ni kanske förstår så blev kvällen bättre än jag hade väntat mig. Det enda som fattades, och då menar jag verkligen den enda, var miss Y. Tyvärr hade hon jobbat över och dessutom tolv timmar i sträck så hon fick ta med sig sin fisk/svett-mysiga doft hem till herr A och sin familj istället. Är jag inte barmhärtig så säg?
Dagen började med att jag gick upp tidigt, kvart över tio, och rullade upp håret för att få de finfina partylockarna. Klockan tolv åkte jag till sandy, fick skjuts av papi och resten som skulle in till fröken Karin i Solna, och väl framme gick vi direkt och handlade det sista. Om ni såg två ursnygga brudar på Ica, en kort med mörka kläder och en lång med rullar i håret, då var det vi. Vi fixade tzatziki hemma hos sandras mamma och kilade sen hem till hennes pappa för att stoppa allt i kylen eftersom det var där vi skulle vara. Vi gjorde dessutom fint i partytältet där allt skulle äga rum. Vid fyra började vi piffa oss och hade en liten förfest bara vi födelsedagsbarn med cider och en killerdrink som sandra kirrade ute i köket. Urgod! Ungefär samtidigt gick solen i moln och helt plötsligt vräkte regnet ner och det till och med åskade litegrann. Som tur var gick det också över lika fort som det hade börjat och snart sken solen igenom molnen igen, lucky us! Halv sju mötte jag mina kära gäster robin, kristian och rebecca (även rickard kom lite senare) och hemma hos sandra blev alla presenterade innan vi satte igång grillarna. Supersandra fixade potatisen som vi hade skurit upp innan och snart kunde alla sitta och äta. Just då var det kanske lite stelt, nynäsfolket på ena sidan av långbordet och haningefolket på den andra, men det löste snabbt upp sig och alla kunde sitta och ha trevligt med alla. Trots att alla är så olika med personligheter och liknande så gick det väldigt bra måste jag säga att blanda. Det enda lilla problemet som fanns var att vattnet var avstängt hos sandras pappa så om man ville gå på toa så fick man gå hem till sandras mamma. Eller använda sig av naturen. Eftersom jag aldrig har fått in den rätta tekniken (det kommer alltid på skorna!) så blev det några vändor för mig. Superrebban tog dock en tripp ut i det vilda, modiga henne! Killarna sprang ju förstås ut hela tiden, lyllosarna. Någongång efter middagen blev det ju såklart dags för min tårta och den blev en succé! Eller det vet jag i och för sig inte men man sa att den var god i alla fall. Det blev mycket prat, många skratt, många sköna människor, många mysiga kramar och små pussar och som på grädden på moset, lite badminton. Det blev mycket som var mycket nu men det var precis så det var, MYCKET! And I loved it!
Vid halv ett drog vi med oss allihopa hem till sandras mamma där ingen var hemma och fortsatte med lite GH. Mina kära gäster var dock tvugna att åka hem ganska snabbt eftersom rebbans syrra kom och hämtade men på det viset kunde dom ändå stanna längre än om dom hade blivit tvugna att åka buss hem så jag var glad ändå. Efter det kom sandras mami och låtsaspapi hem och joinade oss. Eva spöade skiten ur alla på GH! Vid det här laget började tröttheten komma ifatt de flesta så folk började droppa av och till slut var det bara övernattarna jag, danne, hampe och borken kvar. Vi höll oss uppe ett tag till men gav sen upp och kröp till kojs. Det sköna var att jag har blivit så van att sova länge i och med jobbet så det var inga problem, det brukar jag oftast ha svårt med när jag sover över hos folk. Jag ligger mest och stirrar upp i taket. Idag blev jag dock väckt utav en hampe och bork som kom in i rummet och hojtade Godmorgon soldater! Lovely way to wake up! Vi gick upp och så blev det smörgåstårta och söders höjder till frukost framför teven med lovely sandy bredvid i soffan. Resten av dagen har gått åt till att slappa, städa och bara göra ingenting.

Jag vill bara säga TACK till alla som var där. Ni gjorde min och sandys mycket försenade kalaskväll till en riktigt grym en! Och tack snälla Annso för de fina "pluppörhängena" och den vinstlösa lotten <3
Tack mina kära gäster från söder för att ni ville och kunde komma, det är alltid lika trevligt att få träffa er! Nästa gång blir hemma hos robin, om inte tidigare <3
Rebban, you rock! Efter gotland är det du och jag som gäller <3

Som ni nog märker blir jag alldeles salig bara av att tänka på kvällen, alla som var där och allt trevligt som hände. Lucky for you ska jag upp och jobba inatt, mitt första riktiga pass, och även jobba på gymmet med start klockan 15 så nu är det dags för mig att ta igen förlorad partysömn. Slut på inlägget! Nattinatt!

2008-06-29 | 23:43:45 | | 1 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» Rebbs

jag rockar på!

2008-07-10 // 18:45:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback