Music make you loose control

Morgonen började fint med en solskenspromenad till skolan. Jag var rädd att jag skulle frysa lite i mina shorts men det var så skönt. Lyssnade på musik och njöt i största allmänhet. Hade stämt träff med mister i skolan för en snackis och det blev det, fast nästan bara snack om annat. Jag vill också be om ursäkt för att jag bar mig så barnsligt åt på slutet, det bara blev så.

Förutom en liten sten i magen där så har min dag varit great! Efter snackisen träffades (inte) alla musiker i musikhuset för att bära grejer. Herr. Trummagister hade lite problem med att få plats med allt i bilen på en och samma vända så jag och Kristian beslöt oss för att vara snälla och bära ner åbäket till synt ner till gympasalen. Den är ju inte så tung om man bär två tänkte jag. Det var innan handsvetten slog till i värmen. Inte okej.
Väl nere riggade vi hela förmiddagen och satte igång och repade efter lunch. Det gick väldigt knackigt eftersom det tar tid att ställa in ljud i högtalare, monitorer, you name it! Dessutom blir det alltid mycket väntan mellan låtarna och så när det är det första riktiga repet. Men jag tror att allt är klart inför imorgon så då är det bara att köra igenom  programmet gång på gång från kvart över åtta till tjugo över ett då vi slutar. Vi esteter slipper friluftsdagen för att vi ska få repa, woho!

Efter skolan åkte jag in på möte om mitt sommarjobb och nu är allt snart klappat och klart. Jag ska bara få formulär och schema via mail och sen är det bara att köra! Jag ska även höra om det går bra att jobba med mormor, parallellt alltså. Det blir mycket jobb men också mycket pengar och träning. Träning på gymmet och cykla med tidningarna. Jag ska inte planera så mycket inför den här sommaren, bara ta allt som det kommer. Förutom två saker: jag måste hålla igång sången och sen ska jag äntligen lära mig spela gura. Jag ska bli en såndär mysig prick som tar med gitarren och drar av en låt eller två framför brasan med vännerna på Norrhagen. Det där kanske lät lite som en plan i alla fall, hoppas att den slår in!
Jag tror att det är när man inte planerar så mycket grejer som sommaren blir bäst. Det är klart att man kan ha planer, men då ska det vara bestämda planer som man vet kommer ske, inta såna grejer man bara säger för att det ploppar upp i huvudet just då. Det är alltid sånt tjat, sommaren 08 kommer bli bästa sommaren ever! Sen när skolan börjar och man ser tillbaka är man oftast bara besviken. Ingenting blev som man hade tänkt sig. Så ska inte denna sommar bli! Jag ska göra vad som faller mig in, och bara njuta och ha roligt med personer jag vill dela det roliga med. Låter som bra planer inför sommaren tycker i alla fall jag. Men alla tycker såklart olika, smaken är ju som sagt som baken. Delad.


2008-06-02 | 22:44:57 | | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback