Enjoying my darlings

Idag har varit ännu en day of my dreams! Måste säga att sommarlovet verkligen har börjat bra. Men nu ska jag inte sväva för mycket uppe i det blå, det har ju bara gått två dagar än så länge...

Igår åt jag mina första jordgubbar med grädde och som jag njöt! Det var svenska och perfekt söta jordgubbar, just the way I like it. Man behövde inte ens sockra och det är så det ska vara!

Idag tog jag bussen till VH för att möta upp handbollsbrudarna och grabbarna för att åka ut på en mysdag vid vår tränares sommarstuga i Årsta havsbad. Han har ett urgulligt litet hus, som han tyvärr ska sälja. Vi föreslog att juniorerna skulle kunna köpa det men vi kom fram till att vi nog inte skulle kunna få fram den 1,6 miljonen för att kunna köpa och sen dom 22 tusen som krävs varje månad för att underhålla den. To bad tycker jag. Vi började med att kila ner till stranden för att spela beachvolleyboll. Vi hade blandlag och mitt lag kom faktiskt tvåa, även fast vi hade tränar-Rickard som sög och bara skyllde på oss tjejer hela tiden. Men vi förlät honom, han är ju faktiskt bara kille. Eftersom vi var i solen hela tiden var det några knäppgökar som ville bada. Ni kanske kan gissa att jag inte var en utav dom? Jag gick i så det var vatten upp till knäna och då hade mina tår förfrusit för länge sen...
Vid fyra var vi tillbaka i huset och fixade käk, grillat med potatissallad, tzatziki, tomat och bröd. Det blev en hel del eftersom vi var så många och urgott var det! Jag skulle aldrig kunna bli vegeterian. Visst vet jag att djuren kan råka ut för hemska saker men jag är ledsen, kött är bara så himla gott! Efter middagen satt vi och jäste lite ute i trädgården vid långbordet och sen traskade vi iväg till en fotbollsplan och spelade brännboll, killarna mot tjejerna. Den matchen fick nog inget riktigt resultat eftersom det var en tjej som troligtvis hade av sitt korsband så vi fick ringa efter en taxi. Vi andra tappade liksom lusten att spela, det var inge kul ändå, så vi vandrade tillbaka till huset. Resten av kvällen spenderades ute i trädgården med en massa härligt folk och dricka. Jag är så glad att jag får spela handboll med så goa brudar! Drinkkväll nästa?

Jag, Carro, Annso och några pojkar tog bussen vid elva till VH där jag fick sitta och vänta på halv tolv bussen. Solen hade nog gjort sitt för mig för jag somnade som en stock. Men det var så skönt för det var nästan inget folk på bussen så jag kunde sätta mig på min tvåa och bara koppla av. Jag tänkte när jag gick av bussen att jag skulle gå och lägga mig direkt när jag kom hem men efter en promenad och en dusch så var jag plötsligt inte lika trött längre.
Men nu är det verkligen dags att sova! Ska bli urskönt med sovmorgon, mmmm....

2008-06-08 | 01:35:25 | | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback