Jobba, jobba, jobba

Jag anlände till Inmo för ungefär en halvtimme sen efter en bilresa med papi och vår grannes son, Jacob. Jag har aldrig träffat människan förut men han har haft sån otur idag! Han kom och ringde på hemma hos oss vid halv ett och undrade om han kunde få låna telefonen. Han hade åkt från stan för att hälsa på sin papi som bor i lägenheten bredvid oss men när han väl kom fram så hade hans pappa redan åkt hemifrån. Och han hade inga nycklar, poor thing! Så han lånade vår tele för att ringa till sin mamma i stan och det blev bestämt att han skulle åka hem igen, med tio i ettbussen. Och sen började det ju såklart spöregna! Hoppas att han hade lite skydd då i alla fall. Pappa droppade mig hemma vid ett för att jag skulle hitta lite rena jobbkläder att se presentabel ut i och när han sen hämtade mig klockan två så var den här Jacob med. Hans biljett hade tydligen gått ut så han liftade med oss in till stan. Trevlig kille måste jag säga, och väldigt modig! Jag hade nog aldrig vågat ringa på en granne som jag aldrig träffat och dessutom be om skjuts in till stan. Ibland har man verkligen dagar då allt bara går emot en!

Passet inatt gick finfint, jag tog rundan på en timme och en kvart, och jag kom till och med före Kevin! Det är mitt mål nämligen. Töntigt jag vet, men vad sjutton. Lite kul kan man väl få ha när man är ensam ute i natten med en massa tidningar. Nu sitter jag och mest surfar runt men ska strax göra lite nytta och byta tvätten. Finns inte så mycket att göra idag heller. Dagens pass har redan varit så de enda som kommer komma i eftermiddag är de som har tid med sina personliga tränare. Skönt! Och ikväll får jag äntligen se vad mamma har för överraskningar till mig! Hon messade mig i lördags när jag var hemma hos sandra och sa att hon hade lite grejer till mig, vilken teaser! Det är även en lite grathering hemma hos fröken R ikväll men jag får se hur det blir för min del. Jag vill ju såklart hinna dit men det kan bli lite tajt eftersom jag måste vara uppe i lokalen klockan ett inatt eftersom det är nynäspost. Jag kommer hem kvart över nio, piffar lite... Får se hur det blir. Men annars är hon paxad när hon kommer hem från Gotland på söndag. PAX!

2008-06-30 | 15:42:18 | | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback