Hon rullar gatan fram och river ner alla lyktstolpar i hennes väg

Jag älskar skolavslutningar!
Idag har jag varit på syrrornas skolavslutning på gamla goa Svanis, som för övrigt inte har förändrats ett dugg. Först följde jag med upp i Linas klassrum för en liten avslutning där och sen fortsatte vi in i gympasalen för den riktiga avslutningen. Jossan var superfin i sina kläder och såg ut som en amerikansk flicka från 50-talet. Oh, so pretty! Lina gjorde minsann syster stolt och sjöng solo på Don't look back in anger. Oh, so pretty!
Och som vanligt, som det har varit i alla tider, så börjar alla tjejer i nian gråta när dom sjunger Den blomstertid nu kommer som är det sista som sker innan man äntligen får sluta. Jag kommer ihåg att jag inte gjorde det och jag undrade då ifall jag var konstig. Idag när alla grät var Jossans ögon fortfarande snustorra och hon frågade mig ifall hon måste vara helt känslolös. Jag kunde inte svara på det. Det kanske är vi Engströms som inte gråter bara?
Efteråt blev det fotografering av oss systrar ute på gården av farmor och det blev även några med mami också, hela familjen. Sen spatserade vi hem och hade fika med jordgubbstårta och middag hemma hos oss med mormor, morfar, moster & morbror med familj. Vår plastkusin Emelie har också slutat nian så nu är hon och Jossan ute och slår runt nere på Nicksta. Jag ska minsann sitta uppe och vänta tills de kommer hem för att känna om det finns någon alkoholandedräkt. Jossan lär inte göra samma misstag som jag, komma hem efter att ha druckit lite cider och sen gå in för att säga godnatt till mamma med alkoholdoft i munnen. Hon snappade upp den på en gång och nu får jag höra det varje gång alkohol kommer på tal. Irriterande, minst sagt!

Imorgon är det onsdag och jag har ingenting planerat. Dom säger att det ska bli regn och då går det inte att sola. Vad ska jag göra då? Känner att jag måste hålla mig sysselsatt. Jag hade ju kunnat dra några ackord på gitarren men jag har inte stämt den än. Får kanske ta med den hem till Kristian imorgon så kan man hitta på något bus till. Guitar Hero en regnig dag, perfekt! Ska bara fråga honom först också, kan vara bra. Eller så dyker jag bara upp? Surprise!

Och GRATTIS till våra fotbollshjältar som slog sopiga Kräkland! Spanien nästa...

2008-06-11 | 01:26:50 | | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback