Här under sommarhimlen ordnar allting sig

Sommaren är tiden som läker alla sår. Vi pratade om det igår med laget, när alla hade blivit sådär lagom onyktra och djupa, att om man ska bli dumpad så ska man bli det på sommaren. Tänk om man blir det på vintern då man redan är deprimerad, klart man tar självmord då. Eller i alla fall gömmer sig under täcket en stund. Sommaren, den ljusa underbara sommaren, kommer med så många fler möjligheter. Man kan göra exakt vad man vill och man har mycket mer att fylla ut den där jobbiga "tänkatiden" med. Å andra sidan så blir det desto jobbigare när dom där tankarna väl kommer och man känner sig helt plötsligt två ton tyngre. Men då är det bara att gråta ut det och gå vidare. Nu kanske det låter väldigt enkelt men det är egentligen precis vad det är. Enkelt. Om man tänker att det är större och svårare så förvandlas sommaren till vinter och man bara tynger ned sig med en massa skit. Som en filt av blötsnö över huvudet. Tänker man istället att det inte är så farligt så klarar man sig bättre undan. Jag har frälst mig själv. Bra va?

Idag har jag legat nere vid Hamnvik med mami och syrrorna hela dagen och det har varit så otroligt skönt! Jag smorde in mig med faktor åtta för att det ska hända lite grejer och då råkade jag göra en joakim. Jag har missat att smörja in på ett ställe som nu lyser klarrött, bara just där. Och på nästan exakt samma ställe som han också. Assnyggt. Men för att återgå till hamnvik... Det var alldeles lagom varmt, lite för varmt, så jag gick faktiskt ner till vattnet och doppade mig.
Hör och häpna! Håll i hatten! Senaste nytt: Amanda Engström har badat i vatten under 25 grader!
Yes, jag gjorde det. Och det var skönt! Slå den ni...
Vi hade med oss vattenmelon och lite kakor som vi mumsade på och jag somnade skönt i solen, utan att bli väckt för att jag snarkar den här gången. Det är så skönt att sova på stranden, man blir så utvilad. Lite stickande armar som har legat i konstiga sovställningar i det ganska hårda gräset klarar man lätt av...
Efter stranden begav vi oss av hemmåt och lagade mat. Resten av kvällen har jag pluggat teori och fikat framför teven med the family. För en liten stund sen var jag ute på balkongen för att ta in vår strandfilt och blev lite chockad. Jag trodde att det skulle vara lite kyligt eftersom jag bara hade shorts och tröja på mig, men det var alldeles ljummet trots att det blåste ganska mycket. Någon natt ska jag sova ute på balkongen, usch vad mysigt!

Imorgon har jag lovat mig själv att ta ett löp runt ringvägen när jag vaknat. Om det blir för varmt kanske jag stannar för ett dopp igen. Två dopp! Det är ju nästan mer än jag badade förra året...


2008-06-09 | 00:18:50 | | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback