Come what may

Min absoluta favoritfilm genom tiderna, Moulin Rouge, går just nu på trean. Varför sitter jag framför datan då om den nu är så bra kanske ni undrar? Det börjar närma sig slutet och jag känner inte för att gråta in public ikväll, that's why. Jag lipar alltid i slutet när hon dör i hans armar och han verkligen skriker ut sin sorg, usch. Jag klarar inte av killar, män, pojkar som gråter. Tårarna börjar rinna som vattenfall på två sekunder. Jag har nog ärvt det av min far. Det går inte att titta på Extreme Homemakeover med honom för han börjar alltid gråta när familjerna får se sina nya hus. Nu är det lyckligt säger han alltid och gråtskrattar. Och när han gråter börjar jag gråta, kedjereaktion på hög nivå! Min familj är ett bunt lipsillar...

Jag kom hem kvart i sju imorse och fick bara sova tre timmar innan jag skulle upp igen och in till stan. Då var jag trött kan jag lova! Sprutorna togs vid hötorget och sen bjöd farmor och farfar på lunch borta på Rydberg vid drottninggatan. Vi satt ute i den sköna skuggan under parasollen och maten var urgod, mycket trevligt! Efteråt tog vi en lite promenad för att gå ner maten och kilade in på Granit. Jag klarar inte av att gå in i heminredningsbutiker längre, jag vill bara ta med mig allt och flytta hemmifrån så jag får inreda min alldeles egna lägenhet. Men jag kan inte hålla mig borta heller, det är så grymt roligt att titta på alla prylar. Idag såg jag till exempel en slags fotoram, fast den var formad som en tärning så man kan ha foton på alla sidor. Ett foto blir ju ner mot marken då såklart men man kan ju byta runt lite. Och så såg jag en urgullig diskborste, en riktigt fin gammaldags i trä. Det är ju tur att min födelsedag snart är här, då blir det förhoppnigsvis en massa flytta hemifrån-prylar som jag kan spara. Roligt!

Nu är det dags för sängen så jag i alla fall kan få två timmars sömn innan jag ska iväg. Och imorgon kommer grabbarna, och förhoppningsvis sandy, ner och kollar på fotboll hemma hos mig i papis lägenhet. Middag, bästa vänner och spännande fotboll. Kan det bli bättre?

2008-06-17 | 23:22:46 | | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback