Artonårig flicka hittad död i vattenpöl. Dödsorsak: träffad av blixten

Inatt var jag rädd. Livrädd faktiskt. Att köra rundan själv gick finfint, jag råkade bara glömma att dela en tidning så den skulle morfar åka förbi och ta senare. Och två personer fick dubbelt upp för att jag la ner svenskan och DN i fel dörr. Fick lov att kila ner, hämta två nya och slänga ner. Så varsågod! Nu tillbaka till den livrädda biten. Jag vet inte ifall ni tänkte på det när ni låg och sov sött i era små sängar men det regnade ganska mycket inatt. För att inte säga otroligt mycket. Det stod som spön i backen och gatorna förvandlades till åar. Och så åskade det ju såklart. Det var inte så läskigt när det var långt borta men sen, OMG! Himmlen lystes upp av en jättestor blixt och mullret kom direkt efter. Det lät som att vi blev bombade. Och där stod lilla jag på en liten tvärgata med min gula cykel och fula regnställ. Där jag stod forsade det fram minst tio cm vatten så vägen var ingen väg utan ett liten å. Usch! Jag visste inte vart jag skulle ta vägen. Jag ville ju inte stå och trycka under ett träd men jag hade heller ingen lust att åka ut på öppna vikingavägen och fortsätta delningen. Det blev dock det senare men läskigt som fan var det. Det var tur att jag var själv då kunde jag skrika lite när blixten var för nära. Men jag klarade mitt mål, att vara tillbaka på filialen klockan fyra! Sen åkte jag hem och sov som en stock i min sköna säng...

Vaknade för en halvtimma sen, gud så skönt att sova länge, och nu ska det ätas frukost. Tjugo över två bär det av in till jobbet och det regnar inte ute just nu så då kan jag ta mina finfina födelsedagspresentchinos. Med fickor! Detta är livsviktigt för att det inte ska ske ännu ett litet missöde med borttappning av nycklar. Inte för att jag räknar med att tappa bort dom igen men det minimerar ju risken om man har fickor att stoppa dom i. Igår var jag lite nervös och kommer säkert vara det på tåget in också, men hallå! Om jag klarade av att dela ut tidningar ensam i spöregn med åskan hängades över mig så ska väl uppgiften att stänga ett gym inte vara så farlig. Jag klarar allt!

2008-06-23 | 12:59:29 | | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback