Shopping - en inte alltid lyckad historia

Som jag nämnde i förra inlägget verkar det bara bli svårare och svårare för oss brudar att köpa kläder när man blir äldre. Om man inte råkar ha en sån där lyckad dag som jag hade vilket tyvärr händer alldeles för sällan. Idag var det sandras tur att se vad reorna hade att erbjuda. Vi åkte in, glada i hågen, och såg fram emot att få släpa hem många kassar. Puman var främst ute efter en klänning men I tell you, hitta en klänning för henne är som att hitta ett par passande jeans för mig. Imposible! I alla fall när det bara är det man söker efter. Vi letade i varje butik tror jag och vi hittade fina, problemet är bara min väns längd. Som ni kanske vet mäter hon inte så högt över havet så att hitta en klänning som inte ser ut som en maxi är lite svårt. Vi tröstade oss med att handla i saluhallen under sergelbiografen, en påse torkade jordgubbar och en påse mandel i yoghurt. Mums! Jag hade aldrig varit där nere förut men det är ett ställe jag defenitivt kommer besöka igen. Alla dessa dofter, olika stånd och varor att köpa. Och smaka! Dom hade smakprov i mängder i små skålar som vi var och plockade i. Om man inte vill handla något så kan man ju alltid gå och smaska lite samtidigt som man ser ut som att fundera på vad pojkvännen ska gilla bäst. Nötterna med wasabiöverdrag eller kaffebönor i choklad? Eller kanske nötter rostade i vitlök? Som ni förstår trivdes jag som fisken i vattnet och jag kände mig på något sätt väldigt vuxen när vi strosade runt där nere. En vuxen kvinna i en saluhall.
Det är i alla fall ett väldigt bra ställe måste jag säga. Perfekt att köpa små snacks som man kanske vill bjuda sin lover på under picnicen ute i det gröna. Torkade jordgubbar tyckte inte jag lät så jättegott, torkad frukt får det inte att vattnas i munnen på mig direkt, men ack så fel jag hade! Och att blanda med mandeln i yoghurt känns som en lagom god, romantisk, blandning.
Vi fortsatte att springa fram och tillbaka, ut och in i affärer innan sandra valde att ge upp. Hon fick dock med sig ett par trosor hem, urgulliga, från soukgallerian. Dom hade alldeles utsökt fina trosor där! Jag ska aldrig handla mina undekläder någon annanstans från och med nu. Och vi prövade även POP, ni vet, det där "läppglanset" som får ens läppar att svullna så man får den där härligt plutiga pussmunnen. Det stack lite i läpparna och sandra tyckte att mina minsann såg lite större ut. Det gjorde hennes också så vi satt och plutade ikapp på tåget hem mellan gäspningarna. What's up with that förresten? Så fort jag sätter mig ner på ett tåg eller en buss nuförtiden så blir mina ögonlock tio kilo tyngre och jag gäspar stup i kvarten. Roligt sällskap man blir då, not! Fast det blir bara så när jag till exempel försöker läsa eller plugga teori men när jag väl försöker sova så funkar det aldrig. Jag var till exempel inte ett dugg trött på hemvägen vid halv elva. Strange...
När vi väl kom hem så kirrade i alla fall mästerkocken sandra lite kycklingcurry med pasta till middag. So delicoius! Sen satt vi bara och degade i soffan framför en jättebra film. Nu kommer jag inte ihåg vad den hette bara för det men den utspelar sig i slutet på andra världskriget och handlar om hur amerikanska och fillipinska trupper ska hjälpas åt att frita krigsfångar från ett läger. En blandning av Pearl Harbour, Saving private Ryan och Band of Brothers vilket bara kan resultera i en bra film enligt min mening. Riktigt bra!
Vi har bestämt att vi ska träffas på söndag igen, då med Hampe och Mr.D som sällskap. Kulkul!

Nu ska jag lägga mig och halvsova i soffan innan jag ska iväg och jobba. Förhoppningsvis så regnar det inte inatt, det räcker med att lyktstolparna är ur funktion i halva mitt distrikt så det är kolsvart inne bland villorna. Dessutom är det NP. Jag har kommit att börja hata tisdagar och fredagar, bara besvär! Imorgon börjar även teoripluggningen på allvar. Tuffa tag! Jag hälsar er lyllos som får gå och lägga er en god natt...

2008-07-08 | 00:20:54 | | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback