S som i sol, sommar och Sandra

Heeey!
Min fredag blev precis som jag hade tänkt, kanske snäppet bättre till och med. Sandra kom ner från VH vid två och då traskade vi hem till mig. Hon var tvungen att erkänna att bussturen inte var den mysigaste eftersom man svettas som en gris en dag som denna. Dom flesta bussar brukar ju, konstigt nog, sakna någon som helst AC. Okej, det är väl inget krav, men lite vind kan dom väl ändå försöka fixa? Man smälter ju bort... Back to the story!
Vi snackade på som vanligt och sandra berättade det senaste från haningehållet medan jag skar upp några rejäla bitar vattenmelon och innan vi visste ordet av var vi lastade på min kära postcykel på väg ut mot Drottningviken. Jag, och sandra, var lite smått oroliga över hur det skulle gå att skjutsa på min pakethållare där fram men det gick ju som en dans. Tidningsutdelningen ger utdelning tillbaka minsann! Väl framme blev jag smått chockad över vilket lovenest DV har förvandlats till. Jag och sandra visste inte riktigt vart vi skulle ta vägen eftersom det låg par och pussades passionerat lite här och var. Vi hittade i alla fall en fin liten klippa att slå oss ner på och snacket fortsatte. Tills jag råkar titta åt vänster. Där ligger nämligen ett kadaver, ett lik, av en and. Inge vidare mysigt, eller? Så vi tog vårt pick och pack och klättrade vidare. Vilket jag tycker var tur eftersom vi hittade ett mycket trevligare ställe att sitta, och framförallt FOTA, på. Dock så slog jag en snabb titt åt vänster även denna gång och snett nedanför oss, mycket närmare vattnet, låg ett par utsträckta. Spritt språngande nakna! Menmen, vi satt kvar, lite nakna rumpor har väl ingen dött av. Fast jag råkade skrika till litegrann när jag fick syn på dom vilket dom nog hörde för precis när vi slog oss ner så hade båda helt plötsligt handdukar runt midjan. Det dröjde heller inte speciellt länge innan dom packade ihop och gav sig av.
Jag och sandra mumsade vattenmelon, fotade och hade en massa girlylicioustalk, precis som det ska vara! Sen blev det en tripp ner till hamnen för att ta en glass med papi och Lina och vi hälsade även på miss (fiskdoftande) Y inne på Rökeriet. Roliga Johan verkade inte vara så rolig just då, han stod och övervakade stackars Y som en hök. Fast vi fick oss en liten snackis minsann. Resten av kvällen har vi suttit och kikat på tv med mor min i soffan. Vi liksom fastnade där efter middagen, grillad kyckling med baguette, och en skål med Polly som fick våra magar att blåsa upp. Men det blev lite kyckling över så imorgon kan jag göra kycklingmackor, mumsfillibibblan! Vid tolv lämnade jag sandra vid bussen där en liten luredrejare försökte smälla i oss att bussen redan hade åkt förbi. Tji fick han! A har koll på läget, och hör sen.

Jag fick höra att Mr. Stel-som-en-pinne hade skrattat skadeglatt bakom min rygg för att jag ska upp och jobba inatt. Han jobbar i en frys, iceman! Jag skulle välja mitt jobb any day! Jag får muskler, han får köldskador. Vems är bäst?
På tal om jobb så är det snart dags att åka. Lördagar och söndagar kan ju som sagt vara lite roliga att köra på eftersom man kan få stöta på roligt folk som har varit ute och partat under kvällen och natten. Jag åker ner och lämnar en bunt tidningar vid Shell. See you there?

2008-07-05 | 01:16:46 | | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback