Goodmörning

Godmorgon, godmorgon! Och vilken morgon det blev...
Det blev lite sent igår, jag hade nämligen lite problem att somna. Om jag fortfarande hade delat tidningar så hade jag varit uppe i lokalen den tiden jag gick och lade mig och det sitter väl i lite kan jag tro. Det blev inte så många timmars sömn för kvart i sex var det uppstigning. Halv sju stod jag och försökte låsa upp dörren till gymmet och det visade sig ganska snart att jag hade fått fel nyckel. Jag och papi satt och ringde runt men vem är vaken tjugo i sju på morgonen? Jag ringde Hannah utan att få svar, pappa ringde Karin som fixade fram Peters nummer, pappa ringde Lena som ringde Peter. Fem över sju, fem minuter över öppningstid, ringde jag Peter som tack och lov svarade. Praise the Lord! Han kom speedande på sin cykel, lite sömndrucken måste jag säga, och låste upp. Jag skämdes som en hund! När vi kom in började han leta runt i den lådan där min nyckel skulle ha legat och jag bad til Gud att han inte skulle hitta den. Det hade ju betytt ännu en tabbe av mig, att jag inte hade letat ordentligt. Den låg inte där så jag kommer att få min nyckel senare sa han. Betyder det att jag får jobba kvar? Jag frågade inte men jag hoppas det. Han frågade också hur det ser ut för mig i höst. Tyvärr så får jag ju inte veta det förrän jag börjar skolan eftersom vi får schemat i handen samma dag men hoppas, hoppas att dom kommer ha tider till mig. Hoppas, hoppas att jag får ett bra schema!

Nu ska jag bara ta det lugnt, låta mitt hjärta sätta sig på plats och få tillbaka den normala färgen på min kinder. Idag har jag inte fått någon speciell uppgift så det blir till att plugga teori. Det känns som att det här passet kommer att bli kort, jag slutar ju för sjutton om tre timmar! Jag ska strosa lite på stan innan jag tar pendeln hem till farfars kalas hemma i Tullinge. Då ska jag ta ut en hundring från mitt konto, där det nu för övrigt finns 5600 kronor, och köpa mig något fint. Kanske den superfina plånboken på Monki? Eller leta runt lite på Beyond Retro? Karin tyckte att jag skulle köpa något riktigt onödigt men jag vill nog köpa något som jag kan ha lite nytta för i alla fall. Får se ifall det kanske finns lite rea kvar.

Nu ska jag vara duktig och göra något bra här i receptionen. En latte till moi blir det nog. CIAO!

2008-07-25 | 09:02:19 | | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback