En latte om dagen sitter fint i magen

Jag har aldrig varit en speciellt stor kaffedrickare. Jag dricker ju bara sånt där "låtsaskaffe" som pappa kallar det, alltså sån där nescafé med smak av till exempel daim. Nu har det blivit ändring på det minsann! Det blir en latte om dagen här på jobbet när man inte har något att göra. Dessutom är det ju bra träning för mig då jag får använda kaffemaskinen. Idag ska papo komma förbi också och smaka av min latte. Det var ju faktiskt en tant som lämnade kvar sin förra veckan så jag har bett kaffekännaren att komma och smaka. Jag tycker själv att jag lyckas ganska bra. Hur svårt kan det liksom vara när det är en maskin som gör hela jobbet åt en? Ganska svårt tydligen...

Om det var dött igår så är det ännu mer dött idag. Ingen telefon som ringer, inga pass, ingenting. Jag ska strax ner och byta min andra tvätt och om en halvtimme är det dags att börja stänga. Jag avundas inte till exempel miss Y som har det superstressigt på Rökeriet dagar som denna, när det var sol alltså. Mitt jobb är precis tvärtom: på sommaren åker alla på semester och det är endast ett fåtal hurtiga som envisas med att träna medan det är fullt upp sen när semestrarna är slut och skolan drar igång efter sommaren. Vilken chock jag kommer få då om jag får jobba kvar. Men just nu så ser det ljust ut på den fronten så jag hoppas att jag får vara kvar. Jag börjar komma in i svängen nu och är inte längre lika blyg och osäker. Det är mitt stora problem, att jag inte tar så mycket plats som jag kanske borde. Men det löser sig ju längre och mer jag får jobba här.

Busstrejk! Men som tur är gäller inte det tågbussarna mellan nynäs och VH, puh! Men som en tjej sa igår: hur ska dom som bor i till exempel söder enby ta sig till ösmo och tågen om det inte går några bussar. Åka bil blev svaret. det är väl ganska självklart men för dom som inte har bil? Samåka med grannen eller jobba hemifrån. Jo, jag tackar jag. det är klart att jag vill att busschafförer ska få ha det bra och trivas på jobbet men det är som med sjuksyrrastrejken, det blir så jobbigt när det drabbar allmänheten så hårt. Men jag blev lite full i skratt när jag läste svenskan och en intervju med en stockholmsbo som klagade på att han nu skulle få lov  att gå några meter extra eftersom han blir tvungen att ta tuben istället. Stackarn! Dom som bor här ute i buschen kommer knappt hemmifrån...
Och vem drabbades då om inte lilla Rebban som far till gotland idag! När larmet ringde vid tolv såg jag att jag hade fått ett mess från henne som löd:
Kul att jag får gå hemmifrån med all packning ända till båten pga strejken, ASKUL!
Nej, R, det kan inte ha varit kul. Tur att du inte hann få något regn på dig i alla fall! Jag lider med fröken!

Nu är det dags för tvättbyte! Ciao!

2008-07-01 | 17:38:27 | | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback