Blogginlägg från fiendeland

Yes, everybody, jag befinner mig nu i fiendeland. Solna! Kikar jag ut genom fönstret så kan jag till och med se råsundas läktare torna upp sig inte alls långt härifrån. Men det är lugnt, än så länge.
Anledningen till att jag har gjort denna resa är förstås för att vi ska hälsa på Karin och barnen innan vi sticker till Jakobsberg där musikalen spelas upp. Det blev hamburgare till lunch made by papi mästerkock. Jag har även fått träffa sonen, Joakim, och har redan hunnit bli spöad i GH. Vi värmde upp med att köra på easy och mannen satt för tusan och gäspade sig igenom hela låten. Grabben är van att köra på hard så jag försökte ge han en omgång. Jag satsade på att träffa alla gröna, röda och gula noter men inte ens det lyckades jag med. Vi körde även en låt på medium och det gick faktiskt bra, tro't eller ej. Det ska bli min nya taktik: träffa nästan alla noter på easy, suga på hard och sen vara hyffsad på medium. Asbra!

Nu har jag övningskört för första gången! Shiiiiiit vad det var läskigt i början. Jag och papi åkte runt på gymnasiets parkering, krypkörde och det där. Jag tror att pappa spelade mer lugn än vad han egentligen var, han var nog ganska rädd för bilen. Förutom en liten incident med en lyktstolpe, jag koncentrerade mig mer på att inte köra in i bilen som stod parkerad bredvid, så gick allt finfint. Vi körde runt på parkeringen och den lilla vägen där bussarna vänder och det var faktiskt väldigt roligt dock väldigt surrealistiskt att sitta bakom ratten istället för bredvid. Men jag längtar redan till nästa gång!

2008-07-11 | 15:52:50 | | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback