Slå mig gul och blå

Igår på träningen fick jag en boll på låret, en hård passning som kom från andra sidan plan. Det kändes kan jag säga! Dessutom var den så hård att jag fick märken efter mönstret på bollen på låret som fortfarande är kvar + att det börjar bli blått. Fast det gör inte ont, Robin tryckte för att kolla.. Så jag kan erkänna att jag känner mig lite stel i kroppen förutom mitt blåa lår. Nästa jul ska jag träna så jag slipper ha det såhär, kanske..

Idag hade vi vår nya idrottslärare Henrik på gympan. Jag hade honom när jag gick på Svanis i femman men han kom inte ihåg mig, konstigt nog. Som uppvärmning lekte vi mattkull och sen lekte vi en zoolek som var ASROLIG! Vi var 4 stycken i varje lag och varje person skulle vara antingen en giraff, apa, tiger eller elefant. Om Henrik sa elefant så skulle alla elefanter springa runt alla lagen, som en klocka, krypa igenom sina lagkamraters ben och ta en leksak i mitten som var värda olika poäng. Det kanske inte låter så kul men vi esteter är lättroade! Efter det så blev det lite seriösare med medecinboll fys med 9 olika öveningar, hyffsat jobbigt. Sedan visade jag stolt upp mitt "bollmärke" för alla som ville titta! Nejdå, det gjorde inte alls ont! På shmun var vi bara 6-7 stycken så det var ingen ideé att spela något eftersom det var folk borta från båda grupper. Dessutom var de flesta för trötta och sega för att orka spela något. Så vi satt och pratade med Herr Trummagister istället vilket var minst lika roligt! Något som inte alls var lika roligt var att bussen var SMOCKFULL som vanligt.. Jag fick i och för sig sitta ner hela vägen hem men det tog 45 minuter istället för halvtimme. Jag var måttligt road..

Nu sitter jag och tittar på Grammisgalan och äter på en lussebulle, något deprimerad. Nu har nämligen alla våra tomtar åkt tillbaka ner i sina lådor i källaren. Julen är alltså slut och jag tycker att det gick alldeles för fort, som vanligt. Fast det är ju egentligen bara jul i 2½ vecka. Jag tycker att det ska vara som i låten: julen varar ända in till påska.

Idag fick jag vykort från S. Det är inte långt kvar nu! Jag kan knappt bärga mig...

2008-01-09 | 20:49:34 | | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback