Otur

Mina böner om att få en vanlig, skön dag i skolan besvarades inte av han där uppe på molnen. Jag hade ju som sagt sovmorgon idag, till 9.35. Jag kom inte upp ur sängen förrän 8 och min buss skulle gå kvart i 9 vilket betyder brådis då jag inte är en speciellt snabb jäkel på mornarna. Men under den tiden så hann jag få hjärnsläpp och glömde bort att ta den bussen och sen missade jag kvart över 9- bussen och det var då det gick upp för mig att jag skulle börja om 20 minuter och att det inte fanns en chans i världen att jag skulle komma i tid. Räddningen blev en 4 minuterssprint ner till Hembygdsgården för att ta 858:an istället. En bra grej dock: jag fick sällskap med Mickis :)
När jag väl kommer fram till skolan 5 minuter försenad så visar det sig att min lärare inte är här i dag heller och att nästa lektion börjar 11.. Det pös ut mina öron, så arg blev jag! Jag brukar inte bry mig om inställda lektioner och träningar men nu gör jag det, vilket nog beror på att jag ligger på minus när det gäller sömn.

Dagen blev inte så pjåkig ändå, spelade lite kort och åt lunch och hade sen trummor och ensemble. Det är ju min tidigaste dag idag också, slutade 20 över 1. Nu ska jag städa undan lite annars kommer min mamma att döda mig och sen funderar jag på att gå en sväng runt ringvägen. Eller så tar jag en powernap ;)

2008-01-29 | 14:47:06 | | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback