Night of my life

Yes, igår hände det äntligen! Det jag har gått runt och väntat på sen slutet på oktober, nämligen Peter Jöbacks konsert. Och jag kan verkligen säga att det var en utav mina bästa kvällar någonsin! Robin tyckte att jag överdrev lite men det tycker verkligen INTE jag. Jag var så lycklig att jag nästan började gråta (glädjetårar dock) när konserten började och Peters första underbara toner kom. Det var så underbart att jag nästan inte kan beskriva det med ord! Dessutom så sjöng han inte bara låtar från nya skivan utan även andra bla Halleluja vilket fick mina småsystrar att hamna i extas. Jag var överlycklig hela tiden och ville aldrig att konserten skulle ta slut. Fast det slog lite slint i huvhudet, eller inte slint men han pratade ganska mycket mellan låtarna så att man bättre skulle kunna förstå dess innebörd och eftersom nästan enda gången man hört hans röst när han bara pratar är i Aladdin så blir det lite fel. När man blundar så ser man Aladdin farmför sig.. Men min kärlek var lika fin som vanligt med väst, skräddarsydda svarta byxor, sjal och snygg t-shirt. Om jag var kille så skulle jag söka upp honom på en gång! Hans konsert är kanske inte något som alla skulle gilla, han pratar ju gärna om känslor och vad alla låtar kommer ifrån och liknade, men för mig är det finfint! Jag pratade med tex Mickis på lunchen idag och hon tycker att det är konstigt att han som har så bra röst sjunger så kassa låtar. Det är ju typ hans stil, och smaken är ju som baken.  Jag älskar nog inte all Mickis musik heller, eller? ;)
Menmen, kvällen var underbar och det var verkligen värt en timmes väntan på nästa tåg och sen åka en svinkall buss hem, bara för att få se en sån underbar och perfekt Peter. Det finns inte ord för hans sångröst, han är helt enkelt bäst..

Lördagskalaset var inte heller så pjåkigt med övernattning hemma hos Stevieponken :) Och Albin, det är lugnt, inte behöver du tacka mig inte!

Nu ska jag plugga till mitt naturkunskapsprov! Jag har alltid tur med dom proven. Jag har ju nämligen nästan aldrig pluggat och förra gången vi hade prov så var lektionen inställd så jag fick en extra vecka på mig och idag så är alla mina lektioner inställda så jag har ungefär 3 timmar på mig nu :) Sen är det match på träningen, WOHO!

2008-01-28 | 12:14:49 | | 2 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» mickis

hahaha jag sa inte att han var dålig! bara att han kunde göra lite roligare låtar kanske eftersom han har typ sveriges bästa röst ;)

nä, du älskar nog inte all min musik heller :P

2008-01-28 // 22:13:18
» Amanda

Hihi, nejdå jag vet vad du menade :)

2008-01-29 // 14:25:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback