Lördag

Idag är det lördag och det är 8 dagar kvar till S kommer hem och bara 4 dagar kvar till skolan börjar.. S längtar jag ju till men skolan vet jag inte riktigt. Det är så konstigt, jag brukar längta lite tills skolan ska börja men nu gör jag inte det alls. Har jag blivit normal?

Idag ska jag inte göra någonting! Fast jag har fått lite ångest.. Jag låg nämligen och kollade i den nyanlända HM katalogen igår och fick nästan lust att gå och spy. När man kollar på dessa kvinnors ben så får i alla fall jag lite dåligt samvete. Deras lår är liksom bara en mm större än vaden. Jag är ingen modell jag vet, men vafan! Men som min kloka mor sa i sommras:
Amanda, du är för tjock! Eller inte tjock, du vet tjock, för tjock för att vara modellsmal.
Tack så mycket madre! :)

Jag läste precis mics blogg och då fick jag också lite dåligt samvete. Här har hon gått upp klockan 4 varje dag nästan hela lovet (?) och vad har jag gjort? INGENTING! Jag som alltid klagar på att jag inte har några pengar eftersom jag inte får mitt studiebidrag. Jag borde kanske få arslet ur vagnen och fixa mig ett jobb istället för att ligga hemma, slappa och äta choklad! Fast å andra sidan, kanske inte..

Imorgon ska jag i alla fall ut och göra någonting, jag ska nämligen träffa vännerna i Sorunda hemma hos R med övernattning och allt! Det ser jag verkligen fram emot :)

Nu har jag fått sms igen av pojken på andra sidan jorden. Ett mms, med en bild som inte alls gör mig avundsjuk! Tagen från deras balkong med utsikt över en hel bukt vid reven som dom ska besöka snart. Solen skiner och havet skiftar i grönt, blått och turkost. Snorkla och kolla på revet och alla färggranna små fiskar skulle i alla fall jag aldrig vilja göra! ;)

2008-01-05 | 12:22:52 | | 2 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» mickis

hahaha sötnos!
håll dig till "fast å andra sidan, kanske inte.."
det var knappt värt det!!
(fast känner väl annorlunda när lönen kommer!!)

2008-01-06 // 21:09:28
» Amanda

Hahha, du är allt bra rolig du! :)
Jag tror att det kommer låta väldigt annorlunda när du får din lön.. Lite cash i fickan fixar allt!

2008-01-07 // 21:33:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback