Bussidioter!!

Igår var en kort och smärtfri dag i skolan. När jag kom dit vid kvart i 11 för att käka lunch innan första lektionen halv 12 så fick vi reda på att allt var inställt förutom matten, som började efter 1½ timma. Men jag blev glad ändå, jag fick ju sluta halv 2! Och jag var inte ensam heller för ingen visste att lektionerna var inställda så det fanns folk överallt. Vi var ett gäng som tog det lugnt i matsalen och sedan satt och slappade i cafeterian. Matten gick galant, jag förstod allting och ligger nu exakt där vi ska vara i boken den här veckan. URSKÖNT! Fast det säger jag nu, snart blir det säkert svårare och så kommer jag gnälla hos allt och alla som vill/inte vill lyssna..

Dagen idag var nästan lika lugn som gårdagen. Dock var det inga inställda lektioner men på svenskan fick vi bara sitta och läsa och på engelskan hade vi diktamen hela lektionen. Matten sprang iväg eftersom jag förstod allt även idag och så vips var dagen slut! Det enda irritationsmomentet för dagen var den typiska "plingkillarna" på bussen. Det är ett gäng äckliga killar på när bussen är full måste plinga på varje station. Idag bestämde sig vår busschafför för att han hade fått nog oh stannade vid en busshållsplats och vägrade köra vidare om inte alla gick av.. Jag satt och undrade lite försiktigt om han verkligen var seriös medan stackars Yvanna gick av bussen med två till. Resten vägrade lämna bussen så busschaffören blev tvungen att fortsätta. Bra försök av chaffisen för jag förstår han verkligen! Synd bara att han fick lov att ge med sig och låta idioterna komma undan med det.
Nej, ett skott i pannan ska dom ha!
Inte pga eventuell hudfärg eller något sånt, jag är ingen rasist, utan bara att dom är så jäkla irriterande och onödiga med sina "roliga" upptåg. Konstigt att bara dom skrattar?

Menmen, nu ska jag strax gå för att packa, det är nämligen min kära papis helg nu. Och på måndag börjar mitt nya schema med datorkunskap kvart över 8 på morgonen, blää! Men S kommer ju hem på söndag så helgen kan faktiskt få gå lite fort, dessutom ska jag ju vara med Mic imorgon :) Men allra först, nämligen ikväll, är det match! Åkersberga ska få PISK!


2008-01-11 | 15:24:07 | | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback