<3

Jag brukade vakna i min lägenhet och mitt rum var så ödsligt och kallt
Jag ville tro att det fanns plats för mig men jag började tvivla på allt
Och alla sa: Du måste njuta nu, ta för dig av livet för snart är det roliga slut
Jag somnade in i samma tomma säng, samma stad, samma dröm varje kväll
Jag ville tro att det fanns andra som jag men jag kunde inte hitta dom själv
Och alla sa: Det är dina bästa år, ta hand om dom nu för det blir bara svårare
Så jag sjöng varje sång för dig. Varje ord, varje gång för dig
Och jag tänkte att någonstans lyssnar du

Och som jag minns det var det vinter jämt, hela världen var snöslask och damm
Och om jag skymtade ett ljus någon gång, var det mörkt när jag väl kommit fram
Och alla sa: Du har det bra du är ung. Du får stå där på scenen i ljuset och sjunga
Så jag sjöng varje sång för dig. Varje ord, varje gång för dig
Och jag tänkte att någonstans lyssnar du
Om du sett hur jag letade, om du hade fått veta det
Och jag tänkte att någonstans letar du

Om vi träffats då vad hade vi hoppats på
Jag vill inte ändra någonting nu
Så jag sjöng varje sång för dig. Varje ord, varje gång för dig
Och jag tänkte att någonstans lyssnar du
Och om du sett hur jag letade, om du hade fått veta det
Och jag tänkte att någonstans letar, någonstans lyssnar
Någonstans längtar du


2008-01-28 | 12:29:17 | | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback