VÅR!

Gud vilket härligt väder vi har idag! Jag blir alldeles bubblig och fylld av underbara vårkänslor och jag vill bara att det ska bli vår och sommar nu, snabbt. Fast ändå inte, då tar det roliga slut för fort och det vill jag verkligen inte.

Nu har jag precis kommit hem från skolan och det har hitills varit en skön dag. Först hade jag dans som var hur segt som helst. Vi bara pratade i 40 minuter och när vi väl sen skulle dansa så var vi gaanska trötta om man säger så. Efter dansen hade vi kulturhistoria där jag och min grupp fick redovisa vår stora fina teater som vi jobbat med, så kallat Mysteriespel. Det var typ bland det första grejerna man gjorde inom teatern, det var uppbyggt så att man spelade upp det i krykorna med en stor scen, med flera små scener på. Sen spelade man bara upp berättelser ut Bibeln, typiskt va? Från att Jesus föddes till världens undergång. Jag var väldigt nöjd med mina teaterpojkar Robin och Kristian som sprang runt med våra små gubbar så fint :)
Det var hamburgare till lunch men jag fick faktiskt bara ner en otroligt nog. Jag var väl inte så hungrig. På ensemblen övade vi inför vår konsert på torsdag där vi ska spela sköna låtar från 80-talet. Med utklädnad och allt! Det ska bli grymt kul, och alla är så duktiga. Vi ska spela Pride, Eye of the tiger, Hot stuff & Dancing on the cealing. Robins grupp ska spela Walking on sunshine, Take on me, Time after time & My Prerogative.
Grymt kul och väldigt trevligt!

Nej, I'm off to a walk around Ringvägen. Jag måste ta vara på solen och den lilla värme som finns ute :)
CIAO!

2008-02-19 | 14:40:43 | | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback