Elfel

Typiskt, jag tyckte faktiskt att det skulle bli roligt att åka på träning även om jag var aptrött! Men det är klart att alla tåg då är inställda... Det gick ju bussar men det var ingen ideé kände jag eftersom jag brukar komma sent även när jag åker direkt efter skolan. Åka buss/tåg till Handen, gå till Torvalla, träna 35 minuter och sen åka tåg/buss hem. Låter inte så kul om du frågar mig...

Något som är kul, eller i alla fall var, är Kristians födelsedagsfest! Jag tog kvart över 9 tåget från handen och sen bussen från Ösmo som kommer till söder enby klockan 10. Där möttes jag av mina tre favoritfjortisar, alla med en varsin cider eller öl i handen. Dessutom var dom helt sjukt glada och smittade ner mig med deras humör på en gång. Först gick vi och mötte Jeppe och hämtade upp lite öl och vin hemma hos robin. Det var en mysig promenad, men jäkligt kall. Så som den snälla flicka jag är hade jag lånat ut mina vantar till Kristian. Men jag hade ju min tjockjacka så jag frös antagligen minst av alla. Väl framme hos Kristian mötte vi Rebbs, Elise och Rickard som var på väg hem vilket iofs var tråkigt. Men resten av kvällen var en gåva från gud, jag hade så otroligt kul! Synd att man inte kan ha mys varje helg...
Jag, Kristian och Jocke gick och lade oss halv 5 och vaknade sen någon gång vid 9, något trötta. Vi åt frukost bestående av en kopp te och en apelsin för mig och kikade på Stardust i sängen. Det var inte mycket vi orkade göra då, var helt borta... Vid 1 gick jag och jocke för att ta 58:an med Robin som skulle hjälpa brorsan med replokalen. Jocke skulle till malin och jag hem till mig där ett släktkalas för jossan väntade. Jag var lite cranky och det ber jag verkligen om ursäkt för, men vi åt god mat vilket fick mig på bättre humör. Dessutom kollade vi på melodifestivalen, jag och mormor agerade expertkommentatorer. Vid halv 1 stupade jag i säng och sov till kvarti tio dagen därpå.
På söndagen var jag på en sminkkurs hos Make Upstore. Jag var ganska nervös innan men jag slappnade av efter bara 1 minut. Tjejen som "gjorde mig" var hur gullig och trevlig som helst och jag kände mig verkligen lite som en prinsessa efterso jag fick bli så ompysslad. När hon pratade om produkterna återkom ofta meningen "du kommer bli beroende, jag lovar". Just då tyckte jag att det var lite fånigt men nu förstår jag verkligen vad hon menade. Deras produkter är underbara! Hon tvättade mitt ansikte med en lite serie som var hur skön som helst för huden och som dessutom luktade Vattenmelon, my favorite! Dit ska jag verkligen tillbaka! Efter kursen hade Lina konsert i Konserthuset som var 3 timmar lång, inklusive paus. Jag satt och nickade lite, vilket var väldigt pinsamt men det var kul och maffigt att få höra den sista låten : Time to say goodbye. Killen som sjöng var helt otrolig! Nog för att jag inte är ett stort operafan men han var grym. Efteråt fick vi skjuts hem av min snälla papi, kollade på Madagaskar och åt left overs från lördagen.

Men nu kom jag på! Det suger att jag inte fick åka till träningen, jag och sandy skulle utbyta lite gossip. Men det finns ju en dag imorgon också, can't wait!

2008-02-18 | 20:15:25 | | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback