Två änglar i snön

Kväll. Mörkt. Trött. Igen?!

Just nu vet jag inte vad som är fel. Okej, det blir jäkligt mörkt ute nuförtiden och jag är inne i skolan under tiden som det är ljust men jag svär, igår när vi kollade på handbollen somnade jag i soffan. Typ halv sju. Och det kändes som att klockan var typ halv elva. Det var skönt i och för sig, att lägga sig tidigt, men jag vill inte vara såhär jäkla trött all the time. Jag ska nog skippa skolan och sova ut en vecka. Det låter ju faktiskt inte helt fel...

I tisdags spelade vi in medleyt som vi ska ha i vår julshow och det lät faktiskt bättre än vi alla hade tänkt oss. Och det är egentligen bara en slarvinspelning som dansarna kan ha att öva killermoves till. Förstår ni hur grymt det kommer bli sen live? Jisses, skolan får hålla i sig! Jag längtar, åh, vad jag längtar. Den veckan kommer bli fullspäckad med konserter för min del och det är kul. Kul jul!
Fredagen 12/12 - Lucia
Tisdagen 16/12 - Julton
Onsdagen 17/12 - Julkonsert för föräldrarna
Torsdagen 18/12 - Peter J. i Globen
Fredagen 19/12 - Skolavslutning, LOV!

I måndags hade jag den underbaraste av känslor i min lilla mage. En härlig blandning av flera olika men allra mest den där julkänslan som inte går att beskriva. Det kändes som att det redan var lov. Jag var duktig och tog ett löp runt Ringvägen, kolsvart var bara förnamnet, och mös sen hemma i soffan. På TV visade dom "Jul med Sanna, Shirley och Sonja. Jullåtar, hur mysigt som helst! Jag har knarkat nya Peter-cd:n, som ni kanske förstår. Antonia och Tobbe ska dra av Min Bön på Lucia. Jag kommer grina, jag vet det. Fast sådär tyst och fint som man ska, jag vill ju inte störa tåget med mitt hulkande. Sjunga i kyrkan är bland det bästa som finns. Jag är såå glad att jag får chansen att göra det i år igen.

Dagens paket: en tvål som luktar mums. Tycker mormor att jag duschar för lite?

2008-12-03 | 20:42:03 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback