Tjugotredje, kväll

Kan jag få gnälla lite? Julgnälla, ni vet? Man får ont i ryggen av att slå in julklappar och rimma. Nu i eftermiddag så har jag suttit instängd i vårt rum, på golvet, och slagit in julklappar och rimmat så det har stått härliga till! Några riktigt fiffiga rim måste jag säga. Och jag har kommit på dom helt själv! Inget fuffens här inte. Vi rimmar inte på paketen på mors sida, däremot på julen med pappa så måste man gissa innan man öppnar. Traditioner, traditioner. Älsklingens klappar ligger i sin stora påse och väntar på att få bli gissade och öppnade. Jag väntar på att få se hans min.

Vi har klätt granen med de allra grannaste sakerna vi kunde hitta och toppspiran och halmbocken är på sina plaster. Nu doftar det gran i hela vardagsrummet. I köket osar den färdiga julskinkan. Sterinljusen brinner. Julens dofter, mmm...

Snart, snart är det julafton...


2008-12-23 | 20:01:58 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback