Tjugoandra

Det är bara två dagar kvar till julafton! Fattar ni?! Jag längtar som en tok!

Idag har det bara stökats runt i hemmet med dammsugare, mopp, fönsterputs och annat (inte lika) kul. Vi har storstädat, eller julstädat som kloka Peter skulle ha uttryckt det, hela lägenheten så nu skiner den. Jag smet iväg på en tur med J&F för att kika på soffa på Retro och göra andra små ärenden i centrum en stund mitt på dagen annars har jag varit hemma hela tiden. Vi har hämtat upp våra kartonger med tomtar och annat pynt från källaren och slängt lite skit från förrådet.

Nu ska jag ta en skön dusch och sen slänga mig i soffan framför teven och mysa innan jag somnar. Imorgon är det dagen före dopparedagen vilket betyder julpyntning, mathandling, piffning med ansikts - och hårmask, nagellacksmålning och annat mysigt. Och som varje år klä granen till de ljuva tonerna av Peter och sen stänga in sig på rummet för att slå in klappar utan nyfikna ögon. Jul är så kul!

2008-12-22 | 19:32:57 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback