Sjung för allt vad du är värd, kvinna!

Imorgon är det Lucia! Eller inte riktigt faktiskt men det är det för min körs del eftersom det inte är skola på lördagar (tack gode GUD!). Vi startar dagen med ett tåg för skolan på morgonen halv nio. Samling halv åtta (!) för vår del i matsalen. Efter skolan, vid tolv, drar några av oss hem till mig för den vanliga fikan. Klockan fyra samling i kyrkan. Klockan sju är det showtime. Vi kommer vara så bra och det kommer bli så härligt för alla som kommer och tittar.

Varje år brukar jag, syrrorna och mamma äta frukost framför teven och se så mycket vi hinner av det "stora" luciatåget innan det är dags att sticka iväg. Vad gör jag på lördag? Jobbar... Jag som ville mysa!

Luciafirandet startar redan idag för övrigt med Linas luciatåg på Svanis. Nu ska det bara ätas lite gröt innan. Mums...

2008-12-11 | 17:06:36 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback