Mysdag

Igår avslutades kvällen med ett samtal från puman med lite bestämmelser om nyår. Kulkulkul! Mannen kom till slut in i trapphuset efter att ha stått ute på berget utanför mig och vinkat i hopp om att jag skulle upptäcka honom. Jag stod i duschen. Efter tio minuter bestämde han sig för att pröva lyckan med vårt cykelförråd och halleluja, dörren var öppen. Så in kom han till slut. Vi var båda ganska trötta, kan ha berott på att klockan var ganska mycket också, så vi lade oss i sängen och slumrade. Idag hade mannen först klipptid halv tolv, mucho tjusig lagom till nyår, sen tog vi en promenad runt Ringvägen. Var och tittade på en lägenhet i centrum, åt lite middag och var på minikalas hemma hos hans mormor som fyller år. Och vad heter damen? Birgitta! Folk verkade ha dålig fantasi förr i tiden. Många tanter i min omgivning som heter Birgitta. Nu har mor kommit hem och mys i soffan står på schemat. Ikväll är det Mona-Lisas leende på trean, tjoho!

Imorgon är det nyår och jag vinglar runt för att öva. 2009, here I come!


2008-12-30 | 18:40:21 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback