Åh, så bra!

Jag önskar att du finns, när vägen blir för svår
Och hjälper mig och minns, du vakar vart jag går
Håller mig i hand, skänker tröst ibland
Visar vägen fram, fastän mödosam
Till en plats, till lyckans land

Om det blir mörkt och kallt, jag ber om ljus inatt
Som lyser överallt, och stjärnor ovanför
Går dom att lita på, dom värmer oss trots allt
Dom är så rysligt små, dom faller ner och dör
Lyser upp vår värld, trösten den är stor
Och följer med vår förd, om himmelen tror
Vi vandrar vägen fram, fastän mödosam
Till en plats där lyckan bor

Där ska vi mötas, sorgerna är glömda
Och svarta minnen dom var bara glömda
Där är vi bara en liten barnaskara
som sträcker våra händer mot en himmel blå

Vad finns det för ett råd, vi ber och hoppas på
Vad är det som vi lär, att kärleken finns där
Så skör som spindeltråd, är lyckan vi ska få
En vän att hålla kär, en vän att hålla kär
Du som hör vår bön, du som hör vår bön
Och gör vår värld så skön, och gör vår värld så skön
Trösta dina små, hjälp oss då och då
Lycklig den som dig kan nå

2008-12-13 | 10:45:19 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback