DM

Idag var jag, nästan, uppe med tuppen och åkte tåg med syrran och hennes spårvägenbuddies till mitt kära Haningen och Torvalla. Vi brudar har nämligen fått chansen att spela skol-DM vilket jag tycker är askul! Äntligen får vi tjejer, framförallt handbollstjejer, åka iväg på något kul och representera skolan. Dumt att det oftast är grabbarna som håller fast i sina fritidsintressen typ sport. Jag tyckte att vi skötte oss väldigt bra med tanke på att vi bara tränat tillsammans en gång och är från spridda lag. Första matchen var Fredrika Bremer motståndarna och innehöll nästan hela mitt ordinarie lag och 92-laget men vi kämpade bra och förlorade bara med fyra bollar tror jag. Bra gjort av oss! Nästa match mötte vi Haninge Fria med Sandra och Carro som enda kunnande handbollsbrudar. Där satsade vi på vinst och framförallt göra så många mål som möjligt för målskillnadens skull. Det finns tre grupper sammanlagt och det är ettorna + den bästa tvåan som går vidare till nästa steg. Hoppas, hoppas!

Efter matcherna for jag hem, duschade och åt och åkte sen till skolan för Luciaträning. Duetten med Antonia och låten med Kristian gick finfint och allt lät bra förutom några få toner. Nu är det dags för middag, stryka mitt lusselinne och sen parkering i soffan framför teven resten av kvällen. Såå skönt!

2008-12-10 | 18:14:03 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback