Thailandsbloggen

Sawadee ka!
Nu kara vanner kommer halsningar fran soliga, fuktiga Thailand!

Just nu ar klockan ca fem over nio och vi har precis kommit hem fran middagen och lite strosning bland standen. Hitills har vi haft mycket, mycket varmt och svettigt vader. Idag var faktiskt den forsta dagen forutom dagen vi kom hit som har varit molnig. Jag har saklart hunnit branna mig litegrann men jag har hallit mig lite i skuggan sa imorgon ar jag fit for fight igen om solen bahagar att komma fram. Vi har badat bade i pool och i havet men det har blivit mest pool eftersom det ofta ar rod flagg pa stranden vilket betyder underhavsstrommar. Men jag klagar inte, bara jag far ha vatten i narheten eftersom det ar valdigt varmt att ligga i solen.

Vart hotell ar jattefint och jag trivs bra med jossan och kusinen Natalie som ar mina roommates. I var familj kallar vi vart rum for otursrummet. Nar vi kom hit blev vi sa glada for att vart rum var det storsta men senare upptackte vi att var AC inte fungerade sa vi fick sova i ett annat rum den forsta natten. Dagen efter skulle allt vara fixat sa dom men den kvallen hade hela hotellet ett ministoravbrott och vad lade av da om inte var AC. Vi hardade ut natten och vaknade upp i ett iskallt rum eftersom AC hade satts igang av sig sjalv under natten och var pa det lagsta, alltsa 10 grader. Efter den natten har allt fungerat bra, till idag. Nar jag skulle oppna dorren imorse nar farmor vackte oss sa klev jag i en jattestor vattenpol precis i dorren och det droppasde fran lampan ovanfor. Det visade sig att det hade lackt vatten fran AC:n till lampan som det droppade ifran. Nu ska allting daremot vara fixat och jag haller tummarna for att inget mer ska ga sonder.

Som lite omvaxling till solningen sa gav vi oss ivag pa en halvdagstur upp i djungeln igar, dar vi bland annat fick se tranade apor plocka kokosnotter, sitta pa en vattenbuffel, se hur man gor kokos och curry och rida pa elefanter. Vi fick se en liten bebiselefantshow och jag och Lina fick en varsin puss pa kinden av Pipi, 4 ar. Jag sager bara sugpropp! Men mysigt.
Det har aven hunnit bli lite shopping i centrumet har vid Karon Beach, en bikini och en apsnygg bandt-shirt till mig med Sex pistols. Jag tror att Magnus kommer att klanka pa mig eftersom jag aldrig lyssnat pa dom sa jag far ladda ner lite nar jag kommer hem sa kanske jag inte verkar vara varsta bimbon. Vi ska ta en eller flera shoppingdagar i Phuket Town dar dom har converse pa rea. Farmor, Natalie och Lina var ivag dit idag och dom tva yngre kom bada hem med en massa kassar. Sen pa mandag ska vi ut till en o och snorkla sa jag hoppas pa fint vader.

Nu ska jag kila ivag och slanga pa mig pyjamas och sen ta en Bacardi och lite ananas inne pa Papis rum. Jag har faktiskt blivit varsta ananaslovern har i Thailand, den ar urgod!

Tills vi hors igen, ciao!

2008-08-02 | 16:26:06 | | 4 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» Rebbs

va fän, kom hem unge!

när kommer du hem? :*

2008-08-04 // 16:45:56
» Sandy

fan BRA amanda:) annanas är grejjer det, på tiden att du lär dig! rackarns unge, nu får det vara slut på allt saknande tycker jag. kom bara hem så jag får känna mig sådär extremt liten igen. <3

2008-08-05 // 10:24:19
» Pepparkakan

Det ar ju urgott! Att jag inte har fattat det forut, tank vad jag har missat :) Snart kommer jag baby och da kommer du antligen fa kanna dig som den lilla dvarg vi alla vet att du ar! :) Miss you! <3

2008-08-07 // 16:17:33
» Pepparkakan

Och rebban, strax alldeles strax :) Narmare bestamt pa tisdag. Big kiss!!

2008-08-07 // 16:19:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback