Thailandsbloggen no.2

Tjolahopp alla dar hemma i skitvadret! Lat mig saga att jag inte avundas er, inte ett dugg faktiskt!

Fast vi har akt pa lite regn har ocksa, senast igar pa vag hem fran lite shopping. Vi sprang och tog skydd under nagra trad och som tur var slutade det ganska snabbt sa vi kunde fortsatta hemat igen. Jag ska be att fa tala om att nar det regnar har i Thailand sa ar det inga sma duggregn for er som inte vet det. Det ar stenharda enorma droppar som galler! Man blir dyngsur pa ungefar tre sekunder, not fun!

Jag ska beratta en liten historia som skedde harom dagen:
Jag, pappa, syrrorna och kusinen ar pa vag hem fran lite shopping och smiter in pa en supermarket for att kopa vykort. Pappa letar aven efter lite smarriga Bacardis men hittar inga sa jag betalar for korten och sa kilar vi vidare till nasta. Nar jag skulle ga ut genom dorren ser jag att det star pull men anda sa forsoker jag trycka upp dorren. Tjejen i kassan fnissar lite at mig eftersom jag precis innan jag tog i handtaget sa just pull. Jag far i alla fall upp dorren och vi gar som sagt vidare till en annan supermarket. Nar jag gar in genom dorren ser jag att det star push pa invagen och sager da till pappa: Bra, det var bara att pusha dorren in. Da pullar jag den pa utvagen! Pappa kissade nastan pa sig och jag tackade gudarna for att det inte var nagra svenska darinne nar jag insett vad jag hade sagt. Ibland sager man tokiga saker...

Det har blivit mycket shopping pa sista tiden. Vi akte som sagt till ett varuhus i Phuket Town som var tre vaningar hogt, ungefar som NK fast fler butiker pa varje plan + stand och annat smatt och gott. Jag fick antligen mina laga vita converse, for 168 kronor. Jag tycker att det var ett bra kop! Sen blev det en blus och en t-shirt fran Zara och ett par orhangen. Pengarna racker till mycket har, det vill jag lova! Det ar sa roligt att komma hem med en massa pasar. Nackdelen ar dock alla som ropar och drar i en for att man ska komma och titta pa just deras grejer. Grejer som man sag i standet innan och som aven finns i det efter. Jag kanner mig sa taskig nar jag bara gar forbi. Menmen, dom bryr sig ju inte sa da behover jag inte heller gora det. Jag ar ju bara som vilken turist som helst.

Vi har hittat ett Starbucks har ocksa, vet inte om jag namnde det forut. Ice moccha dricker jag, mumma for min lilla mage! Pappa ar ju kaffefantast sa han gar garna forbi dar sa han kan fa sig en "riktig" latte. Vi satt kvar dar haromdagen och pluggade teori han och jag, supermysigt! Det gar faktiskt riktigt bra med pluggningen och jag kanner nog att det kommer kunna ga vagen. Men jag ska inte bygga upp nagra forhoppningar nu i forvag. Jag vantar tills jag kommer hem och far gora nagra prov sa far vi se hur det gar da. Men jag hoppas, hoppas att jag kommer klara det! Med papis hjalp gar det sakert vagen. Om inte sa har i alla fall han fatt lara sig nagra nya, nyttiga saker pa kuppen. Farmor och farfar far ocksa en liten uppfrashning. Glad to help!

Nu ar det bara tre dagar kvar tills vi aker hem. Vi aker pa mandagen och kommer hem tisdagnatt runt 02. Supersnalla Karin kommer och hamtar, sa far vi sova i fiendeland. Sen aker vi hem till nynas sa jag far krama min lilla mamma och molle. Sen ar det inte alls langt kvar till Aland! Det ska bli sa otroligt kul, jag langtar verkligen. Sandy, my sandy!

Jag ska tanka pa er nar jag ligger i solen och svettas! Puss pa er mina raringar!

2008-08-07 | 16:41:01 | | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback