Weekend

Var ett tag sen jag skrev tror jag vilket betyder att jag har haft bättre saker för mig än att skriva blogg (!) men här kommer en liten resumé av mig helg....

I fredags var jag och Mr. Handsome ensamma hemma, i alla fall en liten stund. Vi gjorde tacos, mös och åt Ben and Jerry's framför "Berg flyttar in". Jag älskar J's skratt! Måste bara få säga det.... Papi och Jossan kom hem vid tjugo i elva och då kollade vi på Solstorm som jag tycker är den värsta filmen jag sett i hela mitt liv. Bry er inte om att fråga J, han låg och snarkade så fint på min axel, gullungen. Efter filmen fixade vi lite korsdrag eftersom vi höll på att dö av värmeslag och sen bäddade vi ner oss i soffan där vi somnade sött.
Jag vaknar på morgonen i J's armar som för övrigt nog är en utav de bästa, om inte den allra bästa, känslan som finns. Tänk att vi passar så fint på varandras axlar. Papi hade festat till det med baguetter till frukost och efteråt hängde vi upp hängmattan eftersom det var så "fint väder". J slängde sig i den på en gång och jag passade på att smygfota litegrann. Fast jag hann inte få med hans ansikte innan han upptäckte mig så jag pussade på honom istället. Eftersom vi hade fått promenadlust så gick vi med p&J ut till Lövhagen för en fika, för min del blåbärspaj med vaniljsås. Urgott! Fast jag gick nog upp några byxstorlekar kändes det som.... Senare på kvällen tog jag och J bussen hem till hans kompis Rickards flickvän Maddes hus i ösmo för att hoppa lite studsmatta och spela spel. Det blev en trevlig kväll och efteråt åkte jag och J hem och kröp ner under täcket med vår godisskål och en film.

Vi sov länge idag, ända till klockan elva. Gick upp och åt lite frukost och tog en dusch tillsammans innan vi åkte iväg till J's match. Jag har upptäckt nu på kvällen att jag minsann blivit röd på bröstet av solen. Fast det var väldigt skönt att få sitta där på bänken, det brände skönt på låren emellanåt. Efter matchen åkte vi hem och J lagade till en urgod middag medan jag var ansvarig för efterrätten, chokladpudding med grädde. J hade blivit så sugen på att hoppa studsmatta kvällen innan så vi monterade upp deras studsmatta på tomten och hoppade en stund. Lillebror Måns var även han med, innan han blev för trött. När det började bli för kallt ute gick vi in och kramades i sängen och kollade på Sthlm live innan jag tyvärr blev tvungen att gå till bussen vid halv tio.

Nu sitter jag här med en lite mörk chokladbit och ska ringa sötnosen. Anledningen till att det blivit en hel helg med J är, förutom att jag vill träffa den underbara mannen, att han ju åker till Thailand på tisdag så det var sista "riktiga" dagarna med varandra. Och som jag har njutit! Dessutom har jag ju också fått låna hans fina tröja att ha medan han är borta. Han är så söt min grabb! Och så tog han med sig en banan till mig när vi åkte till hans match så han ligger verkligen på plussidan. Jag ska räkna dagarna tills han kommer hem....


2008-04-21 | 00:08:28 | | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback