Torsdagkväll

Hej hopp gummi sn.....!

Livet rullar på i dess vanliga takt men nu har nedräkningen börjat för min älsklings tre veckor till Thailand, fem dagar kvar nu. Tråkigt! Menmen, jag får leka med sandra och det kan ju aldrig slå fel. På tal om sandra så är det bara en dag kvar i helvetet för henne innan hon får komma hem till sköna VH igen. Och på måndag börjar sommarserien, match mot BK Söder i Farstahallen kvart i nio. Vi juniorer får alltid så roliga matchtider tycker jag... NOT! Men att få spela match är alltid roligt och jag hoppas på det bästa, som vanligt.

En annan nedräkning är den till Idol, nio dagar kvar. Jag vet, jag vet. Jag har ju faktiskt alltid sagt att jag inte ska åka in till stockholm i gryningen, stå ute i en aplång kö och huttra i timmar och vänta ännu fler timmar inomhus för att få sjunga inför en jury vars enda kommentar blir "nej tack". Men nu har jag tänkt om, tack vare papi. Varför inte pröva liksom? Det är ju absolut inte världens undergång om jag inte kommer med, eller ens går vidare till "riktiga juryn", tvärtom så är det ju faktiskt en rolig grej för mig att göra som sångerska. Jag kommer inte vara ensam heller, Kristian ska minsann också med! Ni får hålla tummarna för oss!

Igår blev en underbart härlig myskväll med en ännu härligare pojke i Grödby. Han fick komma upp till musikhuset först och lyssna på lite (bra?) kör och sen tog vi bussen hem till honom. Som underhållning, förutom varandra, så fick jag spela guitarhero på hans mobil. Jag spelade Message in a bottle ofcourse, my fav! Väl hemma kollade vi på film i sängen. Jag tror att det är något konstigt med mina filmval för varje gång jag har valt, bara två gånger iofs, så har J somnat sött på min axel. Första gången såg vi Gothika och igår blev det The eye så det kanske har något med skräckisar att göra? Det jag inte förstår är hur han inte kan vakna av mina hemska "skit-vad-rädd-jag-blev-ryckningar". Fast å andra sidan så ligger han själv och rycker lite då och då, som min katt gör i sömnen när han drömmer att han jagar något, så han blir nog inte så störd after all. J's mor håller på att rensa ur köket till Thailandsresan så till middag blev det makaronilåda med korv och bacon, mums! J försökte övertala mig att man visst kan äta det med lingonsylt men jag måste säga att jag var mycket skeptisk. Sen kom hans pappa hem och självklart så håller grabbarna ihop, visst går det ner med lite lingonsylt! Å andra sidan så är jag ju bara kvinna.... Efter middagen såg vi klart The eye och sen sattes det på en ny film, den här gången J's val, På andra sidan häcken. Och vem somnade då? Moi! Fast jag sov bara tjugo minuter så det var inte så himla farligt. När filmen var slut bjöd sötnosen på te och lite gammal (men väldigt rolig!) Sthlm Live innan det var dags att kila till bussen. Jag sov hela vägen till nynäs och tackade gudarna för att jag hade kommit att ställa larm så jag kunde hoppa av i centrum och ta 854:an hem. Jag ville inte gå för det var så jäkla kallt ute! Väl hemma, vid kvart i elva, duschade jag varmt, sa godnatt till sötnosen och gick sen till kojs.

Idag fick jag en glad överraskning efter skolan, jag fick nämligen följa med mormor på Bajen-Helsingborg och vilken match det var! Skönt med en vinst till slut i alla fall, men det var väldigt nära några gånger. Man måste hylla vår fantastiska andremålvakt Christoffer för sin utmärkta insats! Räddar Henkes straff liksom, det är guld värt... Imorgon blir det myskväll med J tror jag, om inte han råkar ha annat för sig. Jossan och papi spelar match i gustavsberg på kvällen och Lina ska inte vara hemma. Man måste ju passa på när man får dom utmärkta förhållandena! Jag tänker godis, en bra film och en skön soffa med en gosig J i. Kan det bli bättre?

2008-04-17 | 23:21:48 | | 1 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» Bladhan

Ja idol amanda!!! bra att du gör det nu!

2008-04-19 // 18:16:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback