Torsdag

Igår var årets händelse, nämligen ESTETERNAS DAG!
Och jag måste säga att det var så sjuuukt roligt! Att få stå på scenen på vågen och bara göra det man tycker är roligast i hela världen med en bunt människor man gillar är nog världens bästa känsla. Alla är så grymma! Tvåorna snackar jag ju såklart om nu...
Dagen började med att vi kom till Vågen vid kvart över åtta och då fick ettorna och tvåorna köra igenom sina låtar. Även jag och tobbe fick köra vår "pauslåt". Sen vid tio började treorna droppa in så smått och då körde vi igenom allting igen med treorna från början. Klockan tolv var vår första konsert med en publik som mestadels kom från gymnasiet vilket var kul eftersom dom "känner" oss eller vad man ska säga. Jag var lite pirrig i magen men inte direkt nervös och det gick asbra! Jag måste erkänna att Tobbe var grym på gitarr och stämningsfulla stämmor. Farfar, farmor och papi var där och supportade. Dagen fortsatte i samma tema, sång och musik överallt, både på vågen och nere i bildarnas vårsalong. Den andra konserten blev så full att man blev tvungen att be folk gå hem, som sjuor till exempel, för att ge plats för åttor och nior. Även denna gång blev asbra och alla hade fantastiskt kul! Vi körde en favorit i repris med Rebeccas What is love med lill-rebecca och lill-linda med Björn Gustavsson-dans på slutet. Så jäkla härligt! Jag fick dessutom hela publiken att sjunga Ja må han leva för robin som ju fyllde myndig, arton år.
Det är så kul också när man nu i efterhand har fått höra allt beröm från olika personer som var där. Det var många som gillade oss tvåor och jag fick beröm för min sång. Bra att självfötroendet får en uppschving lagom till idol...
Jag kommer verkligen att sakna alla i klassen sen när vi har vår sista konsert och man vet att man aldrig kommer få spela ihop igen... Det sista året måste gå långsamt! Jag har ångest, vill inte gå ur skolan!

Idag har det varit varmt som sjutton så vi satt ute hela lunchen vilket var underbart! Sen gick jag och Antonia hem tillsammans efter skolan och jag passade även på att ta ett varv runt ringvägen innan middagen. Solen ger mig energi och det är så grymt skönt med härligt väder. I love it!

Det börjar kännas nu, kännas ordentligt. Kommer på mig själv med att hela tiden titta mot trappan, längtar efter våra luncher tillsammans. Vill höra din röst, vill känna din doft, vill känna din hand i min. Jag skulle till och med vilja bli kittlad, så länge det är av dig, bara dig. Läppar saknar läppar, hud saknar hud. Framförallt, hjärta saknar hjärta...

2008-04-24 | 22:33:48 | | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback