Tisdag

Nu har det hänt grejer små barn!
Igår hade vi vår efterlängtade körkonsert, tema country. Detta resulterade i att jag fick världens skönaste start på min vecka. Måndagar är, som de flesta i min närhet vet, inte mina favoritdagar. Förutom att jag brukar få snacka skit med Sandra efter träningen men hon är ju i Italien nu så nu finns det liksom ingen ljuspunkt. J gills inte, han lyser upp hela tiden, han är en kategori för sig. Snyggokategorin.
Efter lunchen så traskade vi upp till Musikhuset och sjöng igenom alla låtar en snabbis vilket betydde att jag fick sluta halv två istället för fem. Hur underbart som helst! Jag tog bussen hem för att hämta lite mellanmål, fattig som jag är, och vände sen tillbaka och mötte Kristian och Robin i centrum. Först gick vi på skjortjakt, R ville ha en rutig skjorta, sen köpte vi fika på Konsum och åt det i solen på banantoget. Eller nu ska jag säga rätt, grabbarna köpte fika, jag hängde bara på. Söt som jag är så fick jag en bulle i alla fall, eller nu ska jag säga rätt, två bullar. Solen lyste skönt på våra vita små nosar och som väldigt ofta skrattar jag nästan så jag kissar på mig i deras sällskap. Vi såg på medan Jenny och Jimmie släpade grejer sen gick vi in för att hjälpa till. Vi var duktiga och placerade ut bord och stolar innan resten av kören började droppa in. Vi sjöng från fyra till sex, sen blev det midag och sist men inte minst konsert. Kristian öppnade starkt med Bring it on home, resten flöt på fint och vips var det sista låten. Chefsrektorn Kristina kom ner och delade ut blommor till alla lärare och hon sa även att vi är gymnasiets stolthet. Slå den suckers!
Jag hejade på papi och farfar innan dom åkte sen traskade jag, mami och syrrorna hem i den sköna vårkvällen. Jag frös inte det minsta, håll i hatten!

Idag har det varit en ordinary tisdag - förutom vanliga lunchen med J. Jag var nämligen på ett "inför esteternas dag-möte" idag igen. Man kan ju knappt fatta att det är om en vecka! Känner mig smått stressad efter dagens ensemble lektion men allt löser sig nog till slut. Lunchen som inte blev av kompenserades med en solig promenad ända hem till mig från skolan (!) och sen myspys ensamma i lägenheten. Eftersom jag skulle på träning och J spela match så begav vi oss till tåget vid halv sex och delade sen på oss i Segersäng där han skulle bli upphämtad av sin mami. Nu ska jag strax duscha och sen vänta på att sötnosen ska ringa. Han kommer nog hem stax tror jag, matchen började halv 8 men sen tar det en stund att åka hem för dom också, men vid halv elva-elva borde dom nog vara hemma. Hoppas att det har gått bra! Jag sa att han skulle kicka några från mig...

2008-04-15 | 22:20:19 | | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback