Söndagkväll

Jag kan meddela att jag, för en gångs skull, har gjort allt jag sa att jag skulle göra nästan.... Allt förutom den där rundan runt ringvägen. Jag hade andra grejer för mig och sen när solen började kika framåt halv sex var det ju Bajen handboll på tv och då kunde jag inte slita mig. Vilken jävla match! Visst ibland kan det vara kul med spänning men jag tar då hellre en match när man leder stadigt med 5 bollar matchen ut. Bajen inledde matchen med en 0-6 ledning, sen släppte dom in H43 i matchen och i halvlek stod det "bara" 13-15. Andra halvlek startade som första med femmålsledning för Bajen men precis som tidigare kom H43 ikapp. Slutet var en nagelbitare men som tur är blev det i alla fall en vinst, men bara med ett mål dock. Nu står det i alla fall 2-0 i matcher till mitt älskade lag och nästa match är hemma vilket betyder extra push och stöd. En vinst då betyder final i Globen lite senare i vår och jag vill verkligen se de grönasköna där då!

Efter matchen blev det en kokhet snabbdusch och efter det lite Los Angeles på mina alldeles för fula naglar. Nu ser dom i alla fall lite roligare ut och jag tycker att det kommer passa bra till vår countrykonsert imorgon när jag ska vara lite cowboyinspirerad med skjorta och grejer. Rött matchar fint till skjortan jag har tänkt ha. Tänk vad lite kletig färg på naglarna kan göra, jag är lättroad. Vi blev, som säkert många andra runt om i landet, snuvade på glädjen när sportpeppe sa att han skulle skicka vidare till Björn Gustavsson i Parlamentet och det visade sig då det började att han inte alls skulle vara med. Dumma Peppe! Men Zoran (sören) var med istället och även Johan Glans kunde vara rolig idag så det blev några skratt i alla fall. Till programmet blev det rykande varm blåbär/hallonpaj med vaniljglass. Som jag har längtat! Sandra råkade nämna i tisdags att hon och italienarn hade gjort det och då blev jag såå sugen. Och nu fick jag äntligen min paj. Jag måste säga, den satt finfint i min mage. Jag hörde hur han tackade belåtet efteråt.

Nu är jag off för att piffa till sängen och sen ringa sötnosen. Och imorgon blir det myys i soffan på morgonen, lovely!

2008-04-13 | 22:02:24 | | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback