Söndag

Idag var det tänkt att jag skulle sova ut på riktigt eftersom jag bara ska vara hemma idag. Det lyckades jag väl sådär med... Vaknade kvart i tio, låg och drog mig till tio och gick sen upp eftersom jag inte kunde somna om. Det jobbiga är att jag inte är pigg när jag vaknar, snarare tvärtom. Fast nu har jag piggnat på mig i alla fall.

Jag hade tänkt vara hurtig och dra en runda runt ringvägen idag men då regnar det ju såklart. Och så hurtig är jag inte så jag sticker ut när det spöregnar. Därför ska jag vara hurtig inomhus idag. Jag har redan hunnit med att städa garderoben och byrån. Har hållt på att bli galen för att jag inte orkar hålla fint utan bara slänger in och nästa gång jag ska ha något ur garderoben blir jag asförbannad för att den ser ut som den gör. Men nu är det slut med det! Jag har tagit ut halva garderoben, vikt om och lagt in snyggt igen på nya bättre ställen och flyttat över lite till min byrå där jag även gjort plats för J's eventuella grejer. Det känns så skönt att ha lite snyggt och prydligt runt omkring mig. Nästa anhalt blir bokhyllorna som just nu ser ut som om en bomb slagit ner. Sen har jag ju som sagt erbjudit mig att dammsuga hela lägenheten, tvätta toaletterna, plocka ner och vika ihop tvätt. Har jag tur sen så kanske det blir lite uppehåll ute så jag kan ta en runda i alla fall, då skulle min "duktiga dag" vara fullbordad. Jag har även lite engelska att förbereda inför imorgon då jag ska redovisa muntligt om ett litet arbete om skolorna och skolsystemet i Indien. Flytande ska det vara men vi får se hur det blir med den saken.

Pratade med J igår som vanligt. Jag har nu fått reda på att han är någonstans i utkanterna av Eskilstuna och tränar, bor på hotell gör dom också lyckostarna. Fast lite lyx ska man väl kunna unna sig då man är där för att träna ute i det pissvädret dom har där. Jag är inte avis kan jag lova! Idag var det i alla fall mer träning, kanske lite löp i en skidbacke och avlutning med en träningsmatch som står på schemat. Fast J får väl vara med så mycket det går, han går mest och fibblar för sig själv eftersom någon gammal skada har rivits upp. Något positivt med det hela är i alla fall att han får massage av sin papi för att kunna träna lättare och mer, alltid något. Det är så skönt att prata med honom innan man går och lägger sig, jag lyckas alltid somna som en stock efteråt. Dessutom är jag alltid så glad efteråt, happy dreams!

Samtalet om mitt sommarjobb igår gick finfint! Jag ska skriva ihop ett litet CV, mejla till Lena och sen så ger hon det till sin chef på imorgon. Sen kommer hon ringa i början på veckan så kommer jag antagligen få träffa min kanske framtida chef redan den här veckan. Det är snabba bud i mellerud! Jag hoppas, hoppas, hoppas att jag får det. Då kommer jag få jobba från midsommar fram till jag åker till Thailand och har jag tur kanske jag även hinner jobba lite när jag kommer hem igen. Såå great om jag får det! Håll tummarna för mig....

2008-04-13 | 12:25:34 | | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback