Onsdag

Imorgon ska vi läsa upp våra "beskrivningar" på svenskan. Dessa saker ska vi ha skrivit fint och poetiskt om:
- Hur låter den första sommarlovsdagen?
- Hur luktar en promenad med den personen du är kär i?
- Hur smakar din alldeles nyfödda lillebror?
- Hur ser en vänskap ut?
- Hur känns (ta på) en perfekt macka?
- Hur känns (känsla inuti) en resa till mormor?

Det är helt sjuuukt svårt! Gah, jag har noll inspiration och käner mig hyperstressad. Igår satte jag mig ner och försökte skriva punkt nummer två och satt i 45 minuter innan jag kom på något alls. Det var efter att jag hade tagit en paus vid datan (har även en sådan nu) som det släppte. Så skrev jag nästan ett helt A4:a på fem minuter. Önskar att det kunde ske nu också, fast nu har jag fyra, fem och sex kvar och ska bort resten av kvällen. Jag tar med mig block och penna för säkerhetsskull att ha på bussen på vägen hem från dansen. Det kanske "kommer" till mig då, om jag har tur. Jag som alltid har haft lätt för att skriva och dessutom tycker att såna här uppgifter är asroliga! Usch.... Jag vill nog för mycket, suddar typ ut en tusen gånger medan jag skriver. Vill ju att det ska vara bra. Jag får helt enkelt skriva någonting och helt enkelt nöja mig med det. No turning back, punkt slut!

2008-04-23 | 17:56:47 | | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback