Måndag

Nu var det ett litet tag sen, dags för en uppdatering!

För er som inte visste det så har jag varit på handbollscup i Sundsvall över helgen. Väldigt trevligt att äntligen få åka iväg med brudarna igen! Fast jag saknade min lilla gossipgirl, Sandy, honhade nämligen en italienska att vakta hemma så hon kunde inte följa med. Men vi fick förstärkning av Lisa och Sanna. Sanna fick agera som en utmärkt ersättare för min brud vilket jag var väldigt glad för.
I fredags gick jag i skolan som vanligt och hade datakunskapsprov sista lektionen. Jag var väldigt nervös men det visade sig att jag, som vanligt, hade oroat mig i onödan. Provet gick galant, MVG.
Och som vanligt så stannade jag kvar med J efter att jag hade slutat och vi tittade på lite Hitta Nemo-klipp på smartboarden innan jag blev tvungen att åka hem för att packa. Jag kom hem kvart över tre och sen fick jag skjuts av min snälla papi till Västerhaninge. Bussen gick från Ribby klockan fem och jag hade faktiskt längtat efter att få åka buss. Vi fick åka i en jättefin buss och eftersom vi var så få, det var vi tjejer 10 st, killarna 9 st och 6 ledare, så fick jag ha en tvåa helt för mig själv, LOVELY. När vi kom ut på vägen så gav vi vår tränare hans födelsedagspresent, en 20-skylt, och sjöng eftersom han fyllde 20. Alla hade fått signa skylten och den kommer sitta finfint bredvid hans fina kalender vi gav honom innan han åkte iväg till lumpen. Vi kom fram till Sundsvall vid elva och vi installerade oss i vår skola, Bosvedjeskolan. Dom flesta var ganska pigga och tyckte att det var skönt att få sträcka på sig efter bussresan så det blev en ganska sen sänggång, halv ett tror jag att det blev till slut. Liite jobbigt eftersom vi skulle gå upp kvart över sju morgonen därpå.
Pigga och glada vaknade vi (inte!), fixade iordning oss och tog bussen till frukosten som var i en annan hall. Sen åkte vi vidare med ännu en buss till hallen skulle spela i, Skönsbergshallen. Första matchen var mot ett norskt lag och trots en jämn andra halvlek så förlorade vi med ganska mycket. Vi fick lunch där och sen gick vi ut på promenad till willys och köpte glass eftersom det var så långt kvar till vår nästa match. Jag som trodde att vi skulle åka upp till vintern blev glatt överraskad när solen sken hela tiden och det var ca 15 grader. Urskönt vårväder med andra ord! Nästa match var mot Enköping och även den var jämn men det slutade med förlust även där. Efter matchen blev det middag och sen dusch på vår skola sen var det fritt fram att göra vad vi ville. Jag och några till gick ner till Citygross och jag och Natta "råkade" få med oss en choklad Carte D'or med oss hem som vi mumsade i oss tillsammans med Sanna framför The Notebook som vi tittade på på henes laptop. Det var en sjukt film ochom jag hade varit ensam hade jag nog gråtit mer än vad jag gjorde. Den fick mig att sakna J väldigt mycket så efter filmen slog jag mannen en pling. Han var på födelsedagsfest för det onyktra Y:et (eller hur var det?) och han var sådär lagom glad man kan bli på partej. Dom verkade ha roligt i alla fall, jag hörde resten av gängets vackra stämmor i bakgrunden då dom körde Shlagersingstar. Jag fick dessutom rapport från J att Y minsann var en riktig hejare på det där! Vid fem över tolv var det dags för honom att åka hem med Rickard så då lade sa vi godnatt för kvällen.
Söndagen gick i samma anda som lördagen med matcher och annat skoj i hallen. Vi fick en välbehövlig sovmorgon ända till klockan nio vilket var väldigt skönt. Efter sista matchen duschade vi snabbt, mjukiskläderna åkte på och sen begav vi oss tillbaka mot Västerhaninge och hem igen. Det var lite tråkigt att helgen gick så fort men det var skönt att få komma hem till min egen sköna säng (soffa) hemma hos papi.

2008-04-07 | 21:13:12 | | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback