Lördag

Idag bar det iväg till hufvudstaden med mor och Jossan på jakt efter nya löparskor till syrran. Vi åkte med elvatåget och egentligen tänkte jag sova ut och ta det lugnt men det kändes så himla värdelöst så vid kvart i tio gick jag upp för att joina fröknarna. Jag ångrade mig grymt mycket på tåget sen eftersom det kändes som att jag fick ett slag u huvudet så fort jag satte mig ner. Jag blev hur trött som helst och bara kände hur påsarna under ögonen drogs längre och längre ner, blev större och större... Lusten att åka till stan försvann eftersom jag kände mig som ett "dagenefter-freak". Men det blev snabbt bättre när vi väl kom in och började kika. Vi startade på Åhléns som vanligt och kikade på skor, väskor och solglasögon. Jag har kärat ner mig i ett par biggisar från Jean-Pierre Barda  och har även, konstigt nog, helt plötsligt blivit beroende av Wayfares. I need them! Tänk ett par klassiska vita, så sjukt snygga... Eftersom Jossan var på jakt efter löparskor så var det prio ett och när hon väl hittat ett par kunde "shoppingen" börja på allvar. När jag skriver "shopping" så menar jag, för min del i alla fall, se men inte köpa. Jag har nämligen noll money! Och det är så jävla surt för det är alltid då man hittar saker man verkligen fastnar för... På bikbok provade jag till exempel en helt underbar klänning, modell max, alltså en hellång. Jag har alltid känt att det skulle bli lite fel på mig men jag fastnade på en gång. Romantisk vit med halterneck-knyt i nacken med flätade band. Jag tänker den klänningen, vita wayfares, "jesussandaletter" och min khakigröna vårjacka att bryta av med, så great! Något annat jag har fastnat för, bara så där, är chinos. Ni vet, dom där fula gubbyxorna? Sval pösig t-shirt, uppvikta chinos och ballerinaskor eller pumps...
Jag är helt uppe i varv! Jag vill ha sommar och allt jag önskar till den nu!!
Nu blev det visst lite väl mycket klädsnack och habegär här tror jag... Changing subject...

Något jag i alla fall fick var en alldeles förträfflig kaffe på hemvägen av min snälla mami. Den värmde bra i magen när det började bli kyligt fram mot kvällen. Vi kom hem vid fem i alla fall och då blev det middag och min efterlängtade sallad med ruccola, ännu en grej jag blivit helt körd på. Jag ser ärligt talat mest fram emot middagen på kvällarna bara för att jag vet att då får jag ruccola. Det måste vara någon slags beroendefas, det går säkert över snart. Om ni läste det tidigare inlägget så vet ni vad jag har gjort resten av kvällen. Jag hann även med en fika och körslaget som förresten är grymt bra. Snubben, Joakim, från Hammerfall och Brolles körer är lätt bäst! Jag tror jag har en liten thing for Brolle, han är så mysig. Fast inte lika mycket som J såklart, min alldeles egna hunk!

Imorgon är det städa som gäller. Jag har erbjudit mig att dammsuga hela lägenheten och mamma tror nu att jag är sjuk. Men det sägs ju att man bränner kalorier när man städar, det är det jag vill åt....

2008-04-12 | 23:43:59 | | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback