IDOL - 08

Yes, we did it! Jag och Kristian är brave, brave, brave som bara tusan...

Igårkväll så åkte vi som sagt hem till Viktoria där det bjöds på utsökt tacos och godis till snaskråttorna. Alltid lika trevligt att träffa V tycker jag, det händer ju tyvärr inte alltför ofta. Vi satt och kollade på tv på kvällen men vid halv tolv bestämde vi att det var dags att sova eftersom vi skulle upp igen klockan fyra. Snälla V gav oss skjuts i Ericas minibil till Gärdet och filmhuset där uttagningen ägde rum. Vi var där ungefär tjugo i fem på morgonen och vi var bland dom första som kom dit av dom som inte hade tältat där under natten. Jag måste erkänna att det var liite kallt där på gräset, V hade skickat med oss en fleecefilt som jag tackade gudarna för att jag hade senare, men när solen gick upp vid sex så blev det en gnutta skönare. Fler och fler människor kom ju längre tiden gick. Vid nio dök Peter Jhide upp med en mic i handen och gav oss lite instruktioner om hur dagen skulle gå till. Sen skulle vi göra massa saker som dom ville filma och ha med i det allra första programmet sen i höst. Vi är ju huvudstaden och vi skulle visa att vi kunde parta så det blev dans till Madonnas och Justins senaste och varje gång kameran åkte förbi tjoade man allt man hade. Vi fick även vinka till en helikopter som svepte över oss gång på gång och sen ta några scener när två utav jurymedlemmarna skulle göra entre. Det kändes lite fånigt att ta om hela tiden men dom vill ju göra så bra teve som möjligt så det är ju förståerligt. Till slut blev det i alla fall min och Kristians tur, tror klockan var runt halv två då. När jag satt utanför och väntade på min tur var jag förvånad över hur lite nervös jag var. Jag hade hjärtklappning men värre än så var det inte. Jag är stolt över mig själv att jag kunde slappna av, vara mig själv och se på domarna i ögonen när jag sjöng. Tyvärr kom varken jag eller K vidare, men det var defenitivt värt det! Hade inte han varit så nervös så hade han gått vidare, det sa dom till honom.
Men nu vet vi alla fall båda två att vi är bra sångare och det känns himla skönt att höra från några som kan sin bransch. Happy, happy! Vi stötte ju på Rickard och Madde där inne också, jag höll tummarna för att det gick bra för tjejen!
Vi tog tretåget hem, K och jag och behöver jag säga att vi var trötta? Både han och jag sov till och från hela resan hem, roliga som vi är. Men vad sjutton, har man sovit fyra timmar och stått upp nästan en hel dag så får man vara tråkig. Nu sitter jag hemma, har tagit en lång skön dusch och strax kommer mormor, morfar och moster upp på middag. Kycklingcurry med ris står på menyn och till efterrätt blir det morotskaka. Mums! Det kan behövas i min skrikande mage eftersom jag bara har ätit frukost idag, tack än en gång V!

Har fått lite hälsningar från Thailand idag också så humöret är på topp! Han är så mysig min J, världens bästa helt enkelt och jag kan knappt vänta tills han kommer hem så jag får pussa på honom. Jag behöver honom, nu har jag ingen som knäcker min rygg och jag börjar känna mig ganska stel. Det är såklart inte enda anledningen till att jag behöver hono, det känns så tomt utan min solstråle. Men snart är det bara två veckor kvar innan jag får träffa sötnosen igen!

Imorgon kommer Sandra och Sanna ner till landet och förgyller min dag! Funny, funny!


2008-04-26 | 18:58:07 | | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback