Sovmorgon

Idag har jag sovmorgon till halv 12.. Varför går jag då upp klockan halv sju, tar kvart i åtta bussen och nu sitter i datasalen? Jo, det ska jag tala om. Därför att jag, dum som jag är, inte har tagit hem datorn från Steve och därmed inte har en sportmacka att kunna renskriva svenskan som ska lämnas in IDAG. Därför satt jag kvar 1½ timme efter skolan igår och kom hem kvart i 5 och nu sitter här pigg som en lärka (NOT!) för att snart sätta igång med pompa och ståt. Skulle någon gå förbi här utanför skulle de inte känna igen mig. En stor, svart mössa på huvudet för att dölja det faktum att jag glömde tvätta och borsta håret imorse, ser lite allmänt uffig ut idag med klänning uppepå jeans. Det enda som är bra är mina FINA beiga, höga converse på mina fossingar. Ett bra val jag gjorde imorse när jag var så trött att jag nästan svimmade. Jag har borstat tänderna men jag glömde mina yvå små tuggummin som jag tog ur mammas väska innan hon gick för att jag skulle kunna ha senare. Glömde jag dom där på byrån i hallen? JA!

Jag kanske ska uppdatera gårdagen lite.. Först hade jag sång på morgonen, bästa tiden för en skrovlig morgonröst när det är meningen att det ska låta vackert btw. Och jag kan säga att det gick skit! Jag blev nästan gråtfärdig, så dåligt gick det.. Jag hade övat lite hemma innan och då lät det bra men sen när jag kom till lektionen så bara låste sig allt och min hals och stämband fullkomligt dog. Man kan säga att det var en liten otursdag igår. Först det där med sången, sen var det äckelfiskpanetter till lunch (med trevligt sällskap som alltid dock) och på idrotten fick vi inte hålla på med friidrott som jag hoppats utan orientering. Jag tycker INTE om orientering! Jag var inte på humör och inte Robin heller så vi gick den lätta banan tillsammans. Våran lärare sa att det fanns två som hade blivit nerrivna så vi behövde inte leta efter dom. Skönt tänkte jag, bara 6 kontroller kvar. Allt gick som en dans och vi hittade faktiskt alla, inklusive dom som vi inte skulle hitta. Jag och Robin var det perfekta teamet! Vi skulle ta en kontroll som hängde på andra sidan ett 2 meter högt stängsel och ingen av oss ville klättra över. Så vi tog en pinne så att vi fick tag på "klipparen" och sen satte vi fast den i stängslet så att de efter skulle kunna ta den också, duktiga mönsterelever som vi är! Sen fastnade vi totalt på en kontroll som vi letade efter ett ganska långt tag. Sen hittade vi den, på marken också på andra sidan stängslet bara det att nu fanns det ingen pinne som nådde den. Så Robin använde sin grymma armstyrka och lyfte stängslet underifrån så att jag kunde krypa under, hämta kontrollen och krypa tillbaka. Vi tog alla kontroller och kom tillbaka i god tid. Jag kände mig ganska duktig då faktiskt.. Amanda, SUPERORIENTERAREN! :)

Sen satt jag ju som sagt kvar i skolan och skrev rent.. Efter middagen, som bestod av tacos: MUMS, så tog jag 7-tåget till dansträningen. Jag var lite orolig för förra gången gick verkligen skitdåligt och jag ville att det skulle gå bra den här gången. Det gick ganska bra, jag har inga problem med att lära mig koreografin det är bara uttrycket och det där med att man ska vara så arg och hård som är lite läskigt. Igår blev vi indelade i två grupper och så skulle v typ battla mot varandra. Det är så himla svrt att se sådär bitchig och tuff ut utan att skratta! Men vi lyckades till slut och vår danslärare var faktiskt riktigt nöjd med oss.

Idag är det torsdag och det betyder att jag får träffa Steve, YES! Han kommer hem sent idag så jag hinner fixa middag och käka innan jag sticker. Kanske till och med plugga på min engelskaläxa för en gångs skull. Vi har haft två läxor hitills och jag har inte pluggat en enda gång, förutom lite grann precis innan vi börjat. Ibland är det skönt att vara lättlärd, för det går bra på förhören ändå. Fast det är ganska farligt att göra så, tänk den dagen jag inte kommer ihåg någonting, då är det kört!

Helgen som kommer är pappahelg vilket bertyder, förutom att jag får träffa min kära papi som jag inte har träffat på snart två månader, att jag kommer kunna sitta lite vid datorn, WOHO! I can't wait!
Dessutom så är det middag på lördag och jag längtar, längtar. Det ska bli urmysigt!

2007-09-20 | 08:48:22 | | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback