Cuphelg & FINAL!

FINAL!!

Ja, ni läste rätt. Jag och mina underbara brudar kom faktiskt ända till finalen i den där jäkla cupen! Fast vi förlorade, med EN JÄVLA BOLL.. Men men, jag hade som vanligt the time of my life så det spelade inte så jättestor roll. Bara lite..

Vi styrde kosan mot Örebro redan i fredags och jag fick lov att ta tåget direkt efter skolan och jag måste medge att jag nog fick en blick eller två av elever som trodde att jag typ var på väg att rymma hemmifrån. För en Amanda konkandes på två STORA (med betoning på stora) bagar så proppade att de inte ens går in i skåpet kan inte se normalt ut. Inte i skolan, en fredag. Menmen, skolan flöt på i alla fall. Eller flöt och flöt är kanske att överdriva, SEGADE sig fram är nog rätta termen. För jag har nämligen totalt kört fast i svenskan, allt blir bara fel och det känns som att jag har fått allt totalt om bakfoten. Dagen tog i alla fall slut och det var dags att fara. Jag, KP, Robin, Jennis & Magnus (ännu en som har räddats från samhällarnas långa klor!) tog sällskap bort till Gården och så åkte jag, robin och magnus tåg. Jag slet med mina väskor som faktiskt inte var så tunga, jag vill bara få gnälla lite.. Hela resan till gnällstaden flöt på felfritt om man inte räknar med vårt lilla snedsteg som gjorde att min bil kom 1½ timme senare än alla andras! Men det var inte mitt fel, det var vår målvakts vars mamma inte har en tillstymmelse till lokalsinne. Målvakten skulle agera kartläsare, men låt oss säga att det inte var riktigt hennes grej det heller. Jag säger bara VILKET TEAM! :)

Vi kom i alla fall fram till slut men förlorade såklart våran första match. Men det är det enda resultatet jag tänker skriva ner här, vi kom till finalen och det var det som var huvudsaken, hihi. Dessutom har man alltid så himla kul med brudarna, jag tror att de flesta av er skulle svimma om ni hörde vad vi sitter och diskuterar under kvällsfikat. Eller är alla ungdomar så grova i munnen nuförtiden? Jag kan nämna att det handlade om Buss- Jonas i Handen, knäppa pojkvänner, analsex och mycket mer. Vår legledare, Mucklan, svimmade nästan i alla fall. Efter typ 100 år med oss tjejer så har hon fortfarande inte lärt sig.. Men hon är vår Muckla och vi älskar henne ändå :)

Bilresan hem gick betydligt snabbare än ditresan, fast den var lite mer obekväm för vi hade en skadad Bladh i bilen.. Jag och sandra satt och vältrade oss i baksätet på ditvägen men vi fick som sagt begränsat med plats hem. Fast det gjorde ingenting, finns det hjärtrum så finns det sjärtrum som man säger, och Bladh låg och sov så gott på Sandras kudde. Hon lämnade även efter sig en dregelpöl stor som en knytnäve, MUMS!

Imorgon är det skolan som gäller igen, och med det tyvärr mer svenska. Men jag ska palla trycket, nu jävlar ska jag skärpa till mig. Även om jag inte vill det så måste jag, det ska nämligen lämnas in snart.. Novellanalys, har du någonsin hört något tråkigare? Har du det så ljuger du..

Jag kan ju i alla fall trösta mig med att jag har sovmorgon..

2007-09-09 | 23:26:18 | | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback