Med andra ord

Idag var det träning, fast ändå inte. Det låter kanske lite konstigt men det var så att den blev inställd. Jag satt på tåget i Tungelsta när Mucklan ringde och sa att den var inställd på grund av åska. Då regnade det utanför fönstret såg jag. Typiskt tänkte jag men det fanns ju ingenting att göra förutom att åka hem igen. Så jag följde med pendeln till VH och väntade där tills tåget skulle vända igen. Jag kände lite både och. Ett: det var lite skönt att få åka hem igen eftersom jag inte var på träningshumör alls & två: jag har en sjujäkla träningsverk i framsida lår. Om man tänker så så var det bara positivt att få åka hem igen. Tågresan spelar ingen roll för mig, jag är så van vid det här laget. Dessutom har jag en jättebra bok att läsa! Fast när jag sitter där på tåget så känner jag mig lite dum för att jag tänker så. För jag menar, jag vill ju bli fit. Om inte till handbollen så i alla fall få vara lite snyggt tränad i allmänhet. Det är också lite jobbigt, det är klart att det är press på killar att vara snygga, tränade och allt såntär. Speciellt nu på senare tid när det kommit smink och sånt för killar också. Men jag tycker ändå att trycket alltid är störst på tjejer. Idealet ändras ju såklart från person till person men ändå. Smal, snygg, stylad, YOU NAME IT! Vi ska tydligen vara allt nuförtiden. Alla kanske inte känner så men det gör jag, i alla fall lite just nu.

Filmmaratonet fortsatte idag med två filmer, varav den sista jag bara såg första halvtimmen på innan jag var tvungen att sticka. Den första filmen var riktigt snuskig, i alla fall om du frågar min 12-åriga lillasyster. Det är en film med Kevin Bacon och Colin Firth, just nu kommer jag såklart inte på vad den hette men jag tyckte att den var okej. VÄÄLDIGT mycket naket, med betoning på naket. Men vadå? Ett litet slick här, en avsugning där, ett par nakna  pattar i vädret är väl inte det värsta man kan se i en film. JO, om man kollar med en fnittrande liten syster jo!! jag säger bara: AWFULL!

Jag var ute och traskade lite med papi också. Om man ska jämföra hans gång med kryckorna nu och i början på veckan så är han rena rama Ferraribilen nu! Fortfarande snigeltempo för mig men vadå? Det går ju framåt i alla fall! Vi kilade upp till Konsum för att handla lite. När man är hos pappa så ska det handlas varje dag för han vägrar att ha grejer i kylen länge. Det brukar vara irriterande men nu förstår jag honom om han vill komma ut lite. Han kan ju inte göra så mycket när vi bara är inomhus. Dessutom är det skönt att få komma ut lite för mig också, om man har varit inne hela dagen. Vad annars ska jag säga? Det är ju sommar.. Men det ända jobbiga är hur folk stirrar på papi och hans kryckor. Dom som tittar är verkligen inte diskreta! Har folk inget vett i kroppen? Jag blir arg, det är ju inte så farligt att dom kollar på pappa för han kommer ju ändå bara att bli bättre och bättre tills han kan gå utan kryckor och då kommer folk att sluta stirra. Men dom som har en stort brännmärke i ansiktet eller vad som helst, något som inte går att ta bort efter ett tag. Dom bir ju utstirrade och jag kan inte förstå hur jobbigt det måste vara för dom. Nu låter jag kanske lite gnällig och vadå? Jag måste ju också ha stirrat på någon med en väldigt konstig tröja förut men jag lovar, jag FÖRSÖKER verkligen att inte göra det, att inte döma folk sådär. Det känns så elakt, för hur ska jag kunna veta vad dom har råkat ut för för hemskheter?

Och sen, när jag åkte hem från VH ungefär samma tid som träningen skulle ha börjat, så sken solen! :)


2007-06-29 | 00:27:45 | | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback